jerkerw Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Är det någon som vet vad detta är (eller var jag tror,hoppas att jag dödat dem)Ser ut som en nakensnigel , jag har sett flera mellan 3-5mm långa. Det verkar som om de äter på korallen det har blivit vita fält där de suttit.jerker Citera
jerkerw Postat 21 november 2006 Författare Postat 21 november 2006 Det lilla vita trasslet i nederkant.jerker Citera
stigigemla Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Det är bara att ta fram pincetten och börja plocka. Äter den dina koraller skall den ut. Citera
rickard81 Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Ja sånna hade jag för ett tags sen dom käkade upp en fragg på ett dygn. Citera
simon Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Jag hade också något i den stilen men den åt "bara" mjukkoraller.MVHSimon Citera
Norberg Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Ledsen att behöva säga det men det där är en Montiopora ätande nakensnigel!Här är några trådar att titta i annars kan du också söka på reefcentral om "monti nudis"!De är elaka och äter rent bland dina montioporer om du inte gör nåt!https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13464&highlight=montiopora%E4tandehttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12753&highlight=montiopora%E4tande Citera
jerkerw Postat 23 november 2006 Författare Postat 23 november 2006 Jag såg det när jag sökte lite själv , men jag har inte sett något om längden på reproduktionscykeln för jag antar att jag måste ge montiporan en "avlusningsbad" till om någon vecka. Jag har inte många som tur är.jerker Citera
Laggeman Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 En polare fick sådan med sin levande sten, han rådde bot på det genom att köpa en Pseudochromis paccagnellae Den rensade hans kar på en vecka sa han. Och de har inte återkommit. =) Citera
Manks Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 men kan det inte vara som med AEFW där. Att de bara hålls i schack, men inte utrotas, så om fraggar kommer till kar utan den så blossar de upp där? Jag kan inget om stenkoraller, men det var bara en tanke. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.