Forsberg Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Min dröm fisk är Apolemichthys XanthopunctatusFinns de nån på detta forum som har den ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 25 november 2006 Författare Dela Postat 25 november 2006 Ja ska ha den halliuja Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Riktigt fin firre! Har dock inte sett den i ngn butik, förmodligen ganska ovanligt att de hamnar här. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Såg ett pris på en Amerikansk site. 324 dollar ca 2300:-Denna är inte ful hellerChaetodontoplus personifer 399 dollar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Riktigt fin firre! Har dock inte sett den i ngn butik, förmodligen ganska ovanligt att de hamnar här.Det simmar en "norr om stan" men den var såld redan tror jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 november 2006 Dela Postat 25 november 2006 Skulle tippa på att de går att beställa om man verkligen vill ha en. Om det finns handlare som köper av dejong i Holland så borde det inte vara omöjligt för de ska väl vara en av de största grossisterna i världen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Ja ska ha den halliujaDu har väl en redan eller???? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aengus Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 grymt vacker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Svärd , fisken på din bild är troligen en C. Meredithi. Det säkraste sättet att skilja mellan dessa är att C Personfier har ett svart band på stjärtfenan C Meredithi har en helgul stjärtfena.Båda arterna är supersnyggaJocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Om jag inte misstar mig, så heter personifier numera meridith - samma firre alltså.Bandet på stjärten kan vara en geografisk variant, eller möjligen köns-skillnad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Ja ska ha den halliujaKolla med din bror vet ja Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jockeman Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Det kan stämma , har läst någonstans att den de kallar för C. Personfier kommer från västsidan av Australien och C. Meredith kommer från östsidan dvs Queensland( barriärrevet)Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Scott W. Michael beskriver dem som två arter, har för mig han ger en relativt utförlig beskrivning av dessa i "Angelfishes and Butterflyfishes". Har för mig att Personfier är betydligt mer begränsad i utbredning än Meredith. Detta kan ju dock ha ändrats och det kan säkert finns olika uppfattningar också. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erik D Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Om jag inte misstar mig, så heter personifier numera meridith - samma firre alltså.Bandet på stjärten kan vara en geografisk variant, eller möjligen köns-skillnad.Nomenklaturen är inte helt på det klara med den arten. Klart är dock att äkta personifer sällan förekommer i handeln. Goldflake simmar hos Greken idag. Ett litet praktexemplar som jag tror JR i Täby har tagit hem ifrån Hawaii. Otroligt fin, såg den själv igår. Korallrevet i Södertälje har i alla fall tidigare år tagit in Goldflake ifrån Hawaii. Den är inte så ovanlig på listorna, bara dyr.Hoppas nu Greken kan lägga upp sin anläggning i bilder snart. Han har verkligen lyckats med färgglada SPSer, mycket fisk och bra utrustning. Senaste tillskottet en BubbleKing300, klart imponerad av att denna skummare är helt tyst! Grotechs doseringspumpar för allehanda spårelement etc, etc. Dessutom en fullständigt komplett IKS dator som övervakar allt som händer + SMS.Hatten av Greken! Dina fiskar är det fetaste i dubbel bemärkelse. Till skillnad från mina algodlingar fr 1980 Greger, 48? är det midjemåttet i jeans? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Forsberg Postat 1 december 2006 Författare Dela Postat 1 december 2006 Nej BroderIsak jag har ingen än. Jag har aldrig ens sett en i verkligheten bara bilder i böcker och på google.Wrang- Lita på att jag tjatar om en sändning från andra sidan klotet.MvhMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Nä Erik, 48 är något som är uppmätt något nedanför "tvättbrädan" ;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 1 december 2006 Dela Postat 1 december 2006 Nomenklaturen är inte helt på det klara med den arten. Klart är dock att äkta personifer sällan förekommer i handeln. Goldflake simmar hos Greken idag. Ett litet praktexemplar som jag tror JR i Täby har tagit hem ifrån Hawaii. Otroligt fin, såg den själv igår. Korallrevet i Södertälje har i alla fall tidigare år tagit in Goldflake ifrån Hawaii. Den är inte så ovanlig på listorna, bara dyr.Hoppas nu Greken kan lägga upp sin anläggning i bilder snart. Han har verkligen lyckats med färgglada SPSer, mycket fisk och bra utrustning. Senaste tillskottet en BubbleKing300, klart imponerad av att denna skummare är helt tyst! Grotechs doseringspumpar för allehanda spårelement etc, etc. Dessutom en fullständigt komplett IKS dator som övervakar allt som händer + SMS.Hatten av Greken! Dina fiskar är det fetaste i dubbel bemärkelse. Till skillnad från mina algodlingar fr 1980 Greger, 48? är det midjemåttet i jeans?Måste åka och hälsa på er i Stockholm snart igen - det ska bli kul att se utvecklingen! Har Greken fått någon lill-grek ännu? Måste nog slå en signal! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erik D Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Ingen lill-grek ännu Magnus. Hoppas bara han kan fortsätta med akvariet lika mycket.... haha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erik D Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Nä Erik, 48 är något som är uppmätt något nedanför "tvättbrädan" ;-)Jag kan tänka mig det. När du glömmer läsglasögonen på hjässan så får du använda blindkäppen Goldflake, vet du om någon i Stockholm har Hawaii på ingång inom överskådlig framtid? Tänkte införskaffa en när jag kommit ur min algperiod.... hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Om jag vore dej, Erik - skulle jag skaffa ett par sjöharar och strö lite glitter på dom istället! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Erik D Postat 2 december 2006 Dela Postat 2 december 2006 Om jag vore dej, Erik - skulle jag skaffa ett par sjöharar och strö lite glitter på dom istället!Om du vore jag skulle världen se sämre ut Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.