Gå till innehåll

Goldflakeangel


Forsberg

Rekommenderade inlägg

Scott W. Michael beskriver dem som två arter, har för mig han ger en relativt utförlig beskrivning av dessa i "Angelfishes and Butterflyfishes". Har för mig att Personfier är betydligt mer begränsad i utbredning än Meredith. Detta kan ju dock ha ändrats och det kan säkert finns olika uppfattningar också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte misstar mig, så heter personifier numera meridith - samma firre alltså.

Bandet på stjärten kan vara en geografisk variant, eller möjligen köns-skillnad.

Nomenklaturen är inte helt på det klara med den arten. Klart är dock att äkta personifer sällan förekommer i handeln.

Goldflake simmar hos Greken idag. Ett litet praktexemplar som jag tror JR i Täby har tagit hem ifrån Hawaii. Otroligt fin, såg den själv igår. Korallrevet i Södertälje har i alla fall tidigare år tagit in Goldflake ifrån Hawaii. Den är inte så ovanlig på listorna, bara dyr.

Hoppas nu Greken kan lägga upp sin anläggning i bilder snart. Han har verkligen lyckats med färgglada SPSer, mycket fisk och bra utrustning. Senaste tillskottet en BubbleKing300, klart imponerad av att denna skummare är helt tyst! Grotechs doseringspumpar för allehanda spårelement etc, etc. Dessutom en fullständigt komplett IKS dator som övervakar allt som händer + SMS.

Hatten av Greken! Dina fiskar är det fetaste i dubbel bemärkelse. Till skillnad från mina algodlingar fr 1980 ;)

Greger, 48? är det midjemåttet i jeans?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nomenklaturen är inte helt på det klara med den arten. Klart är dock att äkta personifer sällan förekommer i handeln.

Goldflake simmar hos Greken idag. Ett litet praktexemplar som jag tror JR i Täby har tagit hem ifrån Hawaii. Otroligt fin, såg den själv igår. Korallrevet i Södertälje har i alla fall tidigare år tagit in Goldflake ifrån Hawaii. Den är inte så ovanlig på listorna, bara dyr.

Hoppas nu Greken kan lägga upp sin anläggning i bilder snart. Han har verkligen lyckats med färgglada SPSer, mycket fisk och bra utrustning. Senaste tillskottet en BubbleKing300, klart imponerad av att denna skummare är helt tyst! Grotechs doseringspumpar för allehanda spårelement etc, etc. Dessutom en fullständigt komplett IKS dator som övervakar allt som händer + SMS.

Hatten av Greken! Dina fiskar är det fetaste i dubbel bemärkelse. Till skillnad från mina algodlingar fr 1980 ;)

Greger, 48? är det midjemåttet i jeans?

Måste åka och hälsa på er i Stockholm snart igen - det ska bli kul att se utvecklingen! Har Greken fått någon lill-grek ännu? Måste nog slå en signal!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä Erik, 48 är något som är uppmätt något nedanför "tvättbrädan" ;-)

Jag kan tänka mig det. När du glömmer läsglasögonen på hjässan så får du använda blindkäppen :)

Goldflake, vet du om någon i Stockholm har Hawaii på ingång inom överskådlig framtid? Tänkte införskaffa en när jag kommit ur min algperiod.... hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...