Gnarkill Postat 27 november 2006 Författare Postat 27 november 2006 måste man köra med osmos vatten när man skall starta akvariet? vad har det för betydelse jämnför med vanligt vatten Citera
Malta Postat 27 november 2006 Postat 27 november 2006 Kanske för att förhindra algblommning, osmosvatten är ju helt rent, dvs du slipper oönskade ämnen samt kanske en del önskade ämnen? Citera
Shark Of Sweden Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Har en fråga! Har köpt en osmosanläggning och undrar...Hur mkt vatten kan jag vrida på! Tycker att jag vrider pyttelite och den börjar gnälla och låta! Pyttelite vatten kommer ut ur en slang! men inget ur den andra slangen! Hur mkt 3,5-4,5 bar?? Citera
Sillen Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Har en fråga! Har köpt en osmosanläggning och undrar...Hur mkt vatten kan jag vrida på! Tycker att jag vrider pyttelite och den börjar gnälla och låta! Pyttelite vatten kommer ut ur en slang! men inget ur den andra slangen! Hur mkt 3,5-4,5 bar??Låter som ett lämpligt tryck. Låt det stå med tryck ett tag för den kommer snart vatten ur den andra slangen också. Först brukar det komma skitvatten och efter en stund kommer även det rena vattnet. Så blir det i alla fall om den är rätt inkopplat. Citera
Sillen Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 men skall den låta??MIN låter inte. Har inte heller hört talas om någon som låter. Visst låter det lite porlande men detr var väll inte det du menade. Citera
Shark Of Sweden Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 den tjöt lite i början men lugnat ner sig nu! men fortfarande droppar det bara ut vatten i en och i den andra rinner det! Citera
Sillen Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Det kommer olika mycket vatten mellan de 2. Om jag inte minns helt fel kommer det ut ungefär 4 gånger så mycket "skit"vatten som rent vatten. Vilken kapacitet har du på din osmos? Om du tar och testar hur mycket den ger under exempelvis under 2 timmar och multiblicerar det med 12. Stämmer det med osmosens kapacitet så är det ju rätt att det bara droppar. Citera
wrang Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Jag har ca 4bars tryck här i alingsås kör på helt öppet flöde har en AN 120 och stämmer vad de säger 120l/dygnet får väll ut ca 25liter på 5,5hBara att testa annars hur mycket 1liter tar att få fram Citera
Shark Of Sweden Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 oki skall testa...men va krångligt detta va! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.