Gå till innehåll

Då var första Karet i gång=)


Gnarkill

Rekommenderade inlägg

Sent igår kväll var karet på 170 liter igång=) med stenar och allt!

när jag spillde i det sista vattnet märkte jag redan att en lite sjöstjärna hade krypit fram=) en liten rakare!

och så nu i morse vid 6 när jag steg upp så gick jag och kolla igen och då hade glas anemoner börjat komma fram plus att en konstig räka hade också krypit fram i natt den hade nästan blå kropp mene röd och vit randiga armar jäkligt fin!

nu är jag bara sugen på att sluta jobbe så jag kan fara hem och kolla lite mer!

Bilder kommer så fort jag kommer över en kamera!/Tom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jajamen, som Mattias skriver de funkar det bra med, men kräver att akvariet är lite mer inkört innan du stoppat i djuren då det är helt nystartat om jag läst rätt.

Så antingen kan du vänta tills senare när du kan släppa i djur, eller göra det 'manuellt' nu när du kanske ändå grejar runt och möblerar i akvariet och kan vända på stenar och kolla.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Henrik (Scooby doby doo) säger så bör akvariet varit igång ett tag. Kräftdjuren har jag fått höra är lite känsligare mot vattenvärden.

Pepparmintsräkor ska dock vara riktigt kalas sugna på glasrosor och man kan ha flera stycken i samma akvarium utan att de tar kol på varandra. De ska tydligen inte vara några problemas att få dom att föröka sig och det rekomenderas ibland att slänga ner ett gäng i sumpen så att räkavkomman fungerar som extra kosttillskott för akvarieinvånarna då de är frisimmare (räkbäbisarna=frisimmare).

Kul att du kommit igång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...