Boboooo Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Hej Jag ska starta precis och undrar om det är ok grejor som dom erbjudit mig.AE akvarium 375 l (eller ett 200 l)Deltec MC 500 (upp till 700l´s akvarium)Aquabee cirkulationspump 2000l/hVitakraft cirkulationspump 1000l/h 2stT5 armatur inkl s lysrör AM Sunbeam 120 cmHoppas att någon vet men det gör ni säkert Citera
Danne_b Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Antar att det inte blir någon sump för din del? Tycker att det är rätt bra, men skulle nog kört med tunze´s cirk.pumpar. Och ett uv samt osmos hade inte skadat.Mvh Danne Citera
simon Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Det är väl OK och starta med, man kan behöva komplettera med nån till cirkulationspump.Angående ljuset så känns det lite snålt tilltaget, fast det beror på formatet på akvariet förstås (höjd,bredd längd), och vad du avser ha för organismer (vila typer av koraller mm). Om det inte är så att du skall ha så kallt Fish Only akvarie.Hur många lysrör är armaturen på? Citera
Boboooo Postat 10 december 2006 Författare Postat 10 december 2006 Hej mitt akvarium är på 150*50*50antal lysrör är 2 st men jag kanske måste komplettera med en halogen lampa. Vidare hade jag tänkt att ha både fisk och mjuka koraller. priset hamnade på c:a 8000 kr Citera
Laggeman Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Hej Paul. Kul med ännu en kile i Malmö!Välkommen till SG! Citera
norsken Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Du ska definetift sattsa på uv, MH och bra cirkulation som jag skrev i mailen till dig Citera
Sillen Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 Du ska definetift sattsa på uv, MH och bra cirkulation som jag skrev i mailen till digJag hålller med Jan på det mesta men MH är ett ämne för diskusion. Ger mer värme men ger ett glitter i vattnet. Jag klarar mig bra utan.EDIT!Glömde. Jag gissar att du fått priser från någon handlare. Kolla runt bland annonser för det brukar komma mycket beg som har ett bra pris. Du får samtidigt se någons kar när du handlar! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.