Gnarkill Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 du kan ju adda mig på msn om du vill! det går ju lite fortare att skriva då Citera
fiend Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 Jag köpte bara en vanlig svart latexfärg (typ svart vattenbaserad färg) i närmaste färgaffär och körde på mina akvarier =)Det funkade fint.Svart är snyggast enligt mig.Mvh Fredrik Citera
Gnarkill Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 jag gjorde då så att istället för att börja kladda med en massa fär efter man har dragit igång karet så var jag och köpte en tunn plast film som redan var färgad svart på ena sidan och på andra sidan så skifta den i från ljusblå högst upp till mörk blå längst ner mot botten som jag bara tejpa fast på utsidan och det vart kanon bra!men jag håller med fiend att svart bakgrund är helt klart snyggast! det framhäver mycket mer färger! men det är ju en smak sak Citera
cougar Postat 13 mars 2007 Författare Postat 13 mars 2007 Jag köpte bara en vanlig svart latexfärg (typ svart vattenbaserad färg) i närmaste färgaffär och körde på mina akvarier =)Det funkade fint.Svart är snyggast enligt mig.Mvh Fredrikjo jag ska oxå köra svart latexfärg. orkar inte åka runt och leta bara så ville ha någon exakt typ som jag kan vara säker på finns i en viss affär. Citera
cougar Postat 13 mars 2007 Författare Postat 13 mars 2007 jag gjorde då så att istället för att börja kladda med en massa fär efter man har dragit igång karet så var jag och köpte en tunn plast film som redan var färgad svart på ena sidan och på andra sidan så skifta den i från ljusblå högst upp till mörk blå längst ner mot botten som jag bara tejpa fast på utsidan och det vart kanon bra!men jag håller med fiend att svart bakgrund är helt klart snyggast! det framhäver mycket mer färger! men det är ju en smak sakAlla gånger jag testat med plastfilm har det kommit vatten innanför och det har blivit fult. Måla däremot är väldigt problemfritt Min färg tog dock slut efter förra målningen och jag hittar den inte igen på Rusta. Citera
fiend Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 Cougar: Jag har köpt min på Coop och på Nordsjö Tror att de flesta välsorterade affärer har svart vattenbaserad färg till det du skall ha. Har Coop så bör även många andra liknande affärer som inte är "specialaffärer" ha det hemma. Citera
fiend Postat 13 mars 2007 Postat 13 mars 2007 Alla gånger jag testat med plastfilm har det kommit vatten innanför och det har blivit fult. Måla däremot är väldigt problemfritt Min färg tog dock slut efter förra målningen och jag hittar den inte igen på Rusta.Har också använt den mörkblå bakgrunden med samma resultat. Det rinner vatten på baksidan och sen så ser det mindre vackert ut, det blir glepor etc =/Men om man inte vill måla på akvariet så är det en fungerande lösning. Det som är bra med färgen på akvarierutan är att den väldigt lätt går att dra av sen.Mvh Fredrik Citera
cougar Postat 13 mars 2007 Författare Postat 13 mars 2007 Cougar: Jag har köpt min på Coop och på Nordsjö Tror att de flesta välsorterade affärer har svart vattenbaserad färg till det du skall ha. Har Coop så bör även många andra liknande affärer som inte är "specialaffärer" ha det hemma.Perfekt, tack! Citera
cougar Postat 26 mars 2007 Författare Postat 26 mars 2007 Coop hade precis rätt färg för mig och nu är karet målat. Imorgon ska jag börja brygga ro-vatten och till helgen bär det av till Umeå för inköp av LS Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.