Gå till innehåll

Kristoffers 180-liters juwel


cougar

Rekommenderade inlägg

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

jag gjorde då så att istället för att börja kladda med en massa fär efter man har dragit igång karet så var jag och köpte en tunn plast film som redan var färgad svart på ena sidan och på andra sidan så skifta den i från ljusblå högst upp till mörk blå längst ner mot botten som jag bara tejpa fast på utsidan och det vart kanon bra!

men jag håller med fiend att svart bakgrund är helt klart snyggast! det framhäver mycket mer färger! men det är ju en smak sak

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte bara en vanlig svart latexfärg (typ svart vattenbaserad färg) i närmaste färgaffär och körde på mina akvarier =)

Det funkade fint.

Svart är snyggast enligt mig.

Mvh Fredrik

jo jag ska oxå köra svart latexfärg. orkar inte åka runt och leta bara så ville ha någon exakt typ som jag kan vara säker på finns i en viss affär.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag gjorde då så att istället för att börja kladda med en massa fär efter man har dragit igång karet så var jag och köpte en tunn plast film som redan var färgad svart på ena sidan och på andra sidan så skifta den i från ljusblå högst upp till mörk blå längst ner mot botten som jag bara tejpa fast på utsidan och det vart kanon bra!

men jag håller med fiend att svart bakgrund är helt klart snyggast! det framhäver mycket mer färger! men det är ju en smak sak

Alla gånger jag testat med plastfilm har det kommit vatten innanför och det har blivit fult. Måla däremot är väldigt problemfritt :) Min färg tog dock slut efter förra målningen och jag hittar den inte igen på Rusta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cougar: Jag har köpt min på Coop och på Nordsjö :)

Tror att de flesta välsorterade affärer har svart vattenbaserad färg till det du skall ha. Har Coop så bör även många andra liknande affärer som inte är "specialaffärer" ha det hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla gånger jag testat med plastfilm har det kommit vatten innanför och det har blivit fult. Måla däremot är väldigt problemfritt :) Min färg tog dock slut efter förra målningen och jag hittar den inte igen på Rusta.

Har också använt den mörkblå bakgrunden med samma resultat. Det rinner vatten på baksidan och sen så ser det mindre vackert ut, det blir glepor etc =/

Men om man inte vill måla på akvariet så är det en fungerande lösning. Det som är bra med färgen på akvarierutan är att den väldigt lätt går att dra av sen.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cougar: Jag har köpt min på Coop och på Nordsjö :)

Tror att de flesta välsorterade affärer har svart vattenbaserad färg till det du skall ha. Har Coop så bör även många andra liknande affärer som inte är "specialaffärer" ha det hemma.

Perfekt, tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...