Gå till innehåll

Kolla karet där hemma på mobilen!


Connaissancen

Rekommenderade inlägg

Har man två 3G telefoner så kan man ju montera den ena framför karet hemma (typ tejpa fast den på ett fotostativ..) och ta med sig den andra på resan. Man sätter den där hemma på "svara automatiskt" (vilket endast går när man kopplat in handsfreen - iaf på vår) -då svarar den och lägger på när ni ringer. Skaffa ett 3G kontantkort, så är det ingen risk att någon annan ringer hem och kollar ;) (ingen vet ju numret..)

Inom 3 är det ju gratis att ringa efter att minutrarna är slut, så det är bara att köra på (iaf med "3G 300" - eller vad det heter)

Jag är kanske den siste att "komma på" detta, men tänkte bara berätta ifall det finns fler som inte har kommit på idén.

Det kändes väldigt bra för oss att närsomhelst kunna ringa hem och kolla läget (emellan gångerna då föräldrarna var uppe och matade..)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så kopplar man in en webcam på servern. :)

In på närmsta internetcafé, surfa in på rätt adress, sen kan man följa karet online...

Har själv en kamera som är köpt enkom för detta ändamål, men inte fått mig sjäv till att installera programvara eller sätta upp kameran. Någon som vet ifall det går att köpa USB-hane/hona i lösvikt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är ju sant, jag har tänkt på webcam också. Vi har ingen, så jag vet inte hur de funkar. Måste datorn vara på hela tiden för att kunna kolla (isf känns det ju inge vidare..) eller räcker det med att Internet "är på" (att tex ADSL-modemet står på)

Har man annars en extra 3G-fon liggande (och inte har webcam) så kostar det ju inget med "min" metod ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är ju sant, jag har tänkt på webcam också. Vi har ingen, så jag vet inte hur de funkar. Måste datorn vara på hela tiden för att kunna kolla (isf känns det ju inge vidare..) eller räcker det med att Internet "är på" (att tex ADSL-modemet står på)

Har man annars en extra 3G-fon liggande (och inte har webcam) så kostar det ju inget med "min" metod ;)

Inte mer än det som det kostar att ringa hem. (Tänker på när man är utomlands.) Och vad man betalar i månadsavgift.

Men en dator som står på dygnet runt kostar så klart den med, även om man kan ha den till mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...