Gå till innehåll

Calles o Davids Fraggkar!!


Dave

Rekommenderade inlägg

Allright, mitt gamla 80 liters tyckte Calle att vi skulle göra om till fragkar. Pumpar, skummare och en 250 MH lampa hade vi liggandes.

så hem till Calle, som vanligt fick jag göra allt jobb medans vissa tittade på o drack vin o öl . . .

I karet satte vi olika acroporfraggar med hjälp av gipsplugg, ehuphyllia och xenia så fick en av Calles gigantiska röda eremiter som får beta av ev alger, dessa kan nog komma då vi har 80 liter vatten o 250 watt mh.. hehe.

Tekniken är 1500 L pump som driver ytavrining. Stor påse med aktivt kol och ca 10 kg sten som legat o dragit till sig i mörker i tre månader. En gigantisk röd eremitkräfta. En 1000 pump med wavemojäng i karet. Bra flås.

IMG_4286.jpg

IMG_4340.jpg

IMG_4396.jpg

Sen när jag gjort allt jobb började en viss person snarka.. Sen ett tips Calle, kolla filmerna i din mobiltelefon. . . . HA HA HA HA

IMG_4394.jpg

Puss, Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo värmen får vi hålla koll på förstås, dock svalt i hans källare. Aktivt kol kör vi med för att rena vattnet då det var lite gulaktigt då det stått i ett antal månader. Sen har jag alltid kört med kol sen jag startade, iofs har jag mycket mjukkoraller i mitt eget kar. Ingen vodka i oss eller i karet. Ännu. . .. hehehe

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

IMG_4286.jpg

Skönt att vi äntligen fick bildbevis på hur saker och ting går till, jag som jobbar och du som super och snackar skit... Presis som vanligt... ha ha ha ;-)

Dessutom, fina filmer....hämnden kommer David....ser fram emot nästa nakenfest....ha ha ha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...