GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Magnetpump - Hydor koralia

Featured Replies

Postat

HEJ!

Det kanske Àr dags för egen trÄd till Koralia-pumparna?

Eller inte, jag tÀnker pÄ Marea som kom upp i trÄden hÀr - och försvann. I sÄdant fall, om det nu dras igÄng en trÄd eller om vi fortsÀtter skriva hÀr, sÄ undrar jag om de kant styras. Jag Àgnade en timme igÄr Ät att försöka surfa rÀtt pÄ den infon. Blev tom medlem pÄ ett itaiensktalande forum (reefitalia) och har mailat hög och lÄg pÄ Hydor. Men om nÄgon har mer information Àn den som Hydor-USA lÀt meddela om att, och nu parafraserar jag,

Koralia Àr inte avsedda för styrning med pÄ/av-teknik men fungerar vÀl med vÄgmaskiner som ökar/minskar effekten.

sÄ Àr det lÀge att trÀda fram ur skuggorna och berÀtta - allt! :skal

Det dĂ€r med vĂ„gmaskiner kan jag, som om sĂ„ mkt annat, noll om. Har ni tips pĂ„ bra lĂ€sning? Är det ngn som kommer pĂ„ en bra lösning med sĂ„dan teknik för att lösa detta med styrning av Koralia? Sen finns det en massa bilder dĂ€r ute, bl.a. hos italienarna, men dem kan man tyvĂ€rr inte sno eller "dela med sig" av sĂ„ dĂ€rför undrar jag Ă€ven om det finns bilder pĂ„ dem in action?

(admin. om du tycker detta blev kapning och :argumerar:off-topic sÄ flytta gÀrna över det till egen trÄd...)

mvh.

den vetgirige :smiley17:

Postat
  • Författare
/.../ sÄ undrar jag om de kant styras. Jag Àgnade en timme igÄr Ät att försöka surfa rÀtt pÄ den infon. Blev tom medlem pÄ ett itaiensktalande forum (reefitalia) och har mailat hög och lÄg pÄ Hydor./.../ :smiley17:

Bara tanken pÄ att fÄ citera sig sjÀlv ... Oj oj oj! :nöjd:

HÀr kommer svaret jag fick frÄn en italiensk leverantör som jag mailade i frÄgan:

Hi Ricard,

at the moment Hydor made only 4 models fixed power, but they still work and they think that they have in march 2007 two electronics models for control speed like tunze..

At this moment there's a product able to order non electronics pumps and simulate the multicontroller of tunze.. you can see the link...

http://www.aquariumcoralreef.com/scheda.asp?id=1338

You can order it by a system connect to your pc.. you can see link

http://www.aquariumcoralreef.com/catalogo.asp?scat=43&cat=243

Regards

Girotto Moretto Giovanni

Store Manager

Aquariumcoralreef

Via Almese,7

10040 Villar Dora (TO)

Tel+39 011 9352970

Fax+39 011 9352970

Cell+39 333 6051147

mvh. och hopp om en "lösning" pÄ detta problem

Postat

rÀtta mig om jag har fel men hydorpumpen drar mer el och Àr dyrare? :)

(och Àr en hydor)

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

ngn som hört ngt mera om styrbara Koralia?

~Henrik

HÀr kommer svaret jag fick frÄn en italiensk leverantör som jag mailade i frÄgan:

Hi Ricard,

at the moment Hydor made only 4 models fixed power, but they still work and they think that they have in march 2007 two electronics models for control speed like tunze..

At this moment there's a product able to order non electronics pumps and simulate the multicontroller of tunze.. you can see the link...

http://www.aquariumcoralreef.com/scheda.asp?id=1338

You can order it by a system connect to your pc.. you can see link

http://www.aquariumcoralreef.com/catalogo.asp?scat=43&cat=243

Regards

Girotto Moretto Giovanni

Store Manager

Aquariumcoralreef

Via Almese,7

10040 Villar Dora (TO)

Tel+39 011 9352970

Fax+39 011 9352970

Cell+39 333 6051147

Postat
  • Författare
ngn som hört ngt mera om styrbara Koralia?

~Henrik

Hej hopp!

Nej jag har inget hört och faktiskt glömt av det hela. MAilar honom igen och ser om det har hÀnt nÄgot. Som regel blir ju sÄdana hÀr releaser senarelagda av olika skÀl.

Återkommer nĂ€r jag fĂ„tt svar.

/Hulteke

Postat
Ska man bara ha en enkel vÄgfunktion kan man slakta en bordsflÀkt tex http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=8740487 och vÀnda upp och ned pÄ flÀkten och lÄta den göra en pendlande rörelse med strempumpen, ungefÀr som en utombordare.

Haha, det mÄste jag testa i sommar nÀr jag har mina fria veckor. :) MÄste ha bÄde tid och gott om plats till det experimentet, det kan lÀtt bli blött överallt annars... ;)

Postat

kanon, hör av dig med vad de svarar.

Jag mailade dem sjÀlv för ett tag sedan, men dÄ Ätererkom de bara med de 4 modeller de har nu Koralia 1-4, inget om de styrbara..

Skulle vilja veta lite mera om dem innan jag bestÀmmer om det blir en sÄdan eller en styrbar Tunze Nanostream 6055.

~Henrik

Hej hopp!

Nej jag har inget hört och faktiskt glömt av det hela. MAilar honom igen och ser om det har hÀnt nÄgot. Som regel blir ju sÄdana hÀr releaser senarelagda av olika skÀl.

Återkommer nĂ€r jag fĂ„tt svar.

/Hulteke

Postat
  • Författare

DÄ har jag fÄtt svar pÄ frÄgan om nÀr de elektroniskt styrda koraliapumparna kommer ... (styrning krÀver elektonisk styrning ...)

"Hi Ricard!

Any problem to give you all the information you need
 good or bad 
. :skrattar:

Until today I’m sorry to tell you that we have no news about koralia electronic 
 it seems they will be arrive for June or July
.

Regards

Girotto Moretto Giovanni

Store Manager"

Postat

HEJ!

Det kanske Àr dags för egen trÄd till Koralia-pumparna?

Eller inte, jag tÀnker pÄ Marea som kom upp i trÄden hÀr - och försvann. I sÄdant fall, om det nu dras igÄng en trÄd eller om vi fortsÀtter skriva hÀr, sÄ undrar jag om de kant styras. Jag Àgnade en timme igÄr Ät att försöka surfa rÀtt pÄ den infon. Blev tom medlem pÄ ett itaiensktalande forum (reefitalia) och har mailat hög och lÄg pÄ Hydor. Men om nÄgon har mer information Àn den som Hydor-USA lÀt meddela om att, och nu parafraserar jag,

Koralia Àr inte avsedda för styrning med pÄ/av-teknik men fungerar vÀl med vÄgmaskiner som ökar/minskar effekten.

sÄ Àr det lÀge att trÀda fram ur skuggorna och berÀtta - allt! :skal

Det dĂ€r med vĂ„gmaskiner kan jag, som om sĂ„ mkt annat, noll om. Har ni tips pĂ„ bra lĂ€sning? Är det ngn som kommer pĂ„ en bra lösning med sĂ„dan teknik för att lösa detta med styrning av Koralia? Sen finns det en massa bilder dĂ€r ute, bl.a. hos italienarna, men dem kan man tyvĂ€rr inte sno eller "dela med sig" av sĂ„ dĂ€rför undrar jag Ă€ven om det finns bilder pĂ„ dem in action?

(admin. om du tycker detta blev kapning och :argumerar:off-topic sÄ flytta gÀrna över det till egen trÄd...)

mvh.

den vetgirige :smiley17:

Fungerar inte de hÀr pumparna med exempelvis Aquarium Systems eller Aqua Medics vÄgmaskiner? De Àr visserligen av/pÄ-maskiner men har vÀl "slowstart" funktion för att spara impelern?

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Account

Navigation

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.