Gå till innehåll

Äntligen.


Boboooo

Rekommenderade inlägg

Imorgon kommer min levande sten, skummare och belysning.

Nu undrar jag om det räcker med 20kg ls i mitt 200 liters projekt.

Min salthalt ligger just nu på 1,020 räcker det?

Jag var i affären idag och såg min första fisk, det ska bli en igelkottfisk, fasen vad cool den var.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja visst skall detta räcka men det beror lite på storleken på stenen. Köper du små så är det stor risk att det ser ut som ett stenrös. När du köper stenen så vänd å vrid på den lägg ett pussel i huvudet å se dig det byggas upp. Sedan när du kommer hem så ta dig tid med att lägga stenen så den liksom flyter ihop. Pussel här med. Allt behövs ej sättas in på en dag utan ta det lungt å få en snygg grund som du bygger på.

Igelkottfisk är en kul fisk men rekommenderar den inte. Igelkottsfiskar, kofiskar eller i detta släckte tycker jag gör sig hemma i ett speciellt akvarium.

Vad är det för skummare och belysning du skaffat.

Kolla gärna med andra saltvattenspersoner i närheten. alltid kul att se hur de byggt å vilka funderingar de har. Är inte alltid så lätt att skriva det man menar i ett forum så mitt andra tipps.

Åk hem till någon med saltvattensakvarium för mer kunskap live. Lättare att bolla frågorna öga mot öga ;)

Lycka till med uppbyggandet

Skynda långsamt är regel nr 1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker du har för lite sten och igelkott fisk har jag en själv det är en underbar fisk men kjöå innte den som första fisk, du kommer att bli besviken för den är innte mycket framme, han är mest aktiv på natten på dagarna ligger han mest och sover helt stilla på någon sten ser nesstan död ut. Kjöp hellre nogon sort som är mera aktiv som första fisk. Men visst jag tycker apsolut att du ska kjöpa en senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

salthalten bör du nog öka,iaf till 1.024 - 1.025

jag skulle ha köpt en frökenfisk som förstafisk,den trestrimmiga är tålig.även blue devil,att tänka på är bara att dom kan ha rätt hett temprament.

Lycka till med karet! :)

Mvh Fredde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips är också att kolla in när trådarna som helt plötsligt lyfts fram är skapade. I detta fallet i slutet på 2006. Trådskaparen har säkert avgjort sitt val nu... ;)

Den tre- eller fyrstrimmiga frökenfisken anses generellt som ett dåligt val då de är rena rama terroristerna i de flesta karen. Tåliga, visst, men de kan ta kål på andra fiskar också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...