Illustratören Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Ett tips är annars att köpa super-attack lim, och sedan plocka upp en mindre sten, torka med hushållspapper där man vill ha knapparna, torka av "foten" på knappen och limma fast. tick tack tick tack vänta i 2-3min och ploppa tillbax stenen i burken. Funkar utmärkt!
GimliX Postat 14 augusti 2007 Författare Postat 14 augusti 2007 Vad använder du för märke på limmet då?Mvha
Illustratören Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Vad använder du för märke på limmet då?MvhaHa ha ha tror du eller ej så heter de super-attack, löjligt eller hur.Jag köpte en tub som ser exakt ut som denna (på Bauhaus), kostade 30-50:- och fungerar hur bra som hällst!! Denna tub är etremt enkel att använda och man klämmer på de blå sidorna, inget klet och ingen ihoplimning av fingrar (så länge man inte vill limma ihop fingrarna).
GimliX Postat 14 augusti 2007 Författare Postat 14 augusti 2007 Ha ha ha tror du eller ej så heter de super-attack, löjligt eller hur.Jag köpte en tub som ser exakt ut som denna (på Bauhaus), kostade 30-50:- och fungerar hur bra som hällst!! Denna tub är etremt enkel att använda och man klämmer på de blå sidorna, inget klet och ingen ihoplimning av fingrar (så länge man inte vill limma ihop fingrarna).Få se här om jag har förstått rätt.Jag torkar stenen och polypfoten torr, klickar på lim och trycker fast. Har stenen och knappen ca 3 min ovanför vattnet och sen är det klart?Kan ju inte gå åt skogen
Illustratören Postat 14 augusti 2007 Postat 14 augusti 2007 Få se här om jag har förstått rätt.Jag torkar stenen och polypfoten torr, klickar på lim och trycker fast. Har stenen och knappen ca 3 min ovanför vattnet och sen är det klart?Kan ju inte gå åt skogen Ja vet de e så simpelt, de fina är att du inte behöver mycket lim alls. Var noga med torkningen av underlag och foten, då sitter de fast som aldrig förr. Köp den förpackningen jag visade, det limmet är i gel-form och det är många innnan mig som kört med det.Lycka till, nu ska ja banne mig sova.
GimliX Postat 14 augusti 2007 Författare Postat 14 augusti 2007 Ja vet de e så simpelt, de fina är att du inte behöver mycket lim alls. Var noga med torkningen av underlag och foten, då sitter de fast som aldrig förr. Köp den förpackningen jag visade, det limmet är i gel-form och det är många innnan mig som kört med det.Lycka till, nu ska ja banne mig sova.Hittar inte samma flaska i gelform här i Gävle, däremot på tub. Borde vara samma. Åker ner och köper det imorgon och börjar limma
DaTrucka Postat 15 augusti 2007 Postat 15 augusti 2007 Hittar inte samma flaska i gelform här i Gävle, däremot på tub. Borde vara samma. Åker ner och köper det imorgon och börjar limma Jag kör oxå med gel-limmet på tub, funkar utmärkt. Jag har provar de "vanliga" tunnflytande varianten med, funkar sådär, det rinner gärna ner i porerna på stenen.
GimliX Postat 15 augusti 2007 Författare Postat 15 augusti 2007 Nu har jag limmat, bilder kommer när knapparna har slagit ut igen. Sjuk enkelt och sjukt om det fungerar. Snabblim i akvariet på något som lever ojojoj...
GimliX Postat 16 augusti 2007 Författare Postat 16 augusti 2007 Här kommer bilder från limmandet igår Bild 1 - Bruna knapparBild 2 - Gröna knapparBild 3 - Gula knapparBild 4 - Tillväxtkammaren (BB)Alla knappar återhämtade sig utan problem efter limningen, ett par minuter på torra land och viss misshandling vid papperstorkningen
Illustratören Postat 17 augusti 2007 Postat 17 augusti 2007 Viss va de enkelt, och de blir ju bra mycket snyggare en att ha en massa gummisnoddar på stenarna.
GimliX Postat 26 augusti 2007 Författare Postat 26 augusti 2007 Här kommer lite nya bilder.Efterlyser samtidigt knappar, skivanemoner och stjärnpolyper.MvhA
kallstrom_74 Postat 27 november 2007 Postat 27 november 2007 Läskigt att kolla på gammla bilder. såhär såg akvariet ut ett par veckor efter uppstart.Huahua.....ja det är ett fint kar du har använt!måste bara fråga..exakt VAD har du för grejjer..pump mm? ingen skummare? ingen ytavrinning?
Rekommenderade inlägg