Gå till innehåll

Första Saltvattnet


GimliX

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vad använder du för märke på limmet då?

Mvh

a

Ha ha ha tror du eller ej så heter de super-attack, löjligt eller hur.

3647R_58262_36119.jpg

Jag köpte en tub som ser exakt ut som denna (på Bauhaus), kostade 30-50:- och fungerar hur bra som hällst!! Denna tub är etremt enkel att använda och man klämmer på de blå sidorna, inget klet och ingen ihoplimning av fingrar (så länge man inte vill limma ihop fingrarna).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha ha ha tror du eller ej så heter de super-attack, löjligt eller hur.

Jag köpte en tub som ser exakt ut som denna (på Bauhaus), kostade 30-50:- och fungerar hur bra som hällst!! Denna tub är etremt enkel att använda och man klämmer på de blå sidorna, inget klet och ingen ihoplimning av fingrar (så länge man inte vill limma ihop fingrarna).

Få se här om jag har förstått rätt.

Jag torkar stenen och polypfoten torr, klickar på lim och trycker fast. Har stenen och knappen ca 3 min ovanför vattnet och sen är det klart?

Kan ju inte gå åt skogen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Få se här om jag har förstått rätt.

Jag torkar stenen och polypfoten torr, klickar på lim och trycker fast. Har stenen och knappen ca 3 min ovanför vattnet och sen är det klart?

Kan ju inte gå åt skogen :P

Ja vet de e så simpelt, de fina är att du inte behöver mycket lim alls. Var noga med torkningen av underlag och foten, då sitter de fast som aldrig förr.

Köp den förpackningen jag visade, det limmet är i gel-form och det är många innnan mig som kört med det.

Lycka till, nu ska ja banne mig sova.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vet de e så simpelt, de fina är att du inte behöver mycket lim alls. Var noga med torkningen av underlag och foten, då sitter de fast som aldrig förr.

Köp den förpackningen jag visade, det limmet är i gel-form och det är många innnan mig som kört med det.

Lycka till, nu ska ja banne mig sova.

Hittar inte samma flaska i gelform här i Gävle, däremot på tub. Borde vara samma. Åker ner och köper det imorgon och börjar limma ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittar inte samma flaska i gelform här i Gävle, däremot på tub. Borde vara samma. Åker ner och köper det imorgon och börjar limma ;)

Jag kör oxå med gel-limmet på tub, funkar utmärkt. Jag har provar de "vanliga" tunnflytande varianten med, funkar sådär, det rinner gärna ner i porerna på stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer bilder från limmandet igår :P

Bild 1 - Bruna knappar

Bild 2 - Gröna knappar

Bild 3 - Gula knappar

Bild 4 - Tillväxtkammaren (BB)

Alla knappar återhämtade sig utan problem efter limningen, ett par minuter på torra land och viss misshandling vid papperstorkningen :)

post-2911-1446891431584_thumb.jpg

post-2911-14468914316181_thumb.jpg

post-2911-14468914316405_thumb.jpg

post-2911-14468914316681_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...