Gå till innehåll

Simons omstart (525L)


simon

Rekommenderade inlägg

Hej Christer,

Har kikat igenom din tråd och sett din durso, skulle man kunna få lite detaljinfo på den du har. Jag menar t.ex . hur långt upp börjar man vidga upp till 32mm och hur du har löst det med din "överrinningsbox" med packningar osv.

ps Underbar bild på dottern! Snacka om glädje!

32 mm röret börjar straxt över tankgenomföringen. övergången är en sån här:

610170_p1.jpg

http://www.aquaristic.net/shop/shop.php/sid/9e7f88bc71b3648ce4d521cb471f9c2b/cl/details/anid/610183/cnid/15243fb70e4116fe5.50372752

Anledningen till att man minskar dimensionen är att man vill ha vatten ända upp i durson så det inte blir något vattenfall eller sörplande.

Packningen är en vvs-packning köpt på Bauhaus. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter nu men den är ganska vanlig och borde vara lätt att få tag på. funkar kanonbra och gör att du kan ändra höjden på avriningen som du vill.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Efter många om och men (mestadels pga ekonomi, segelbåt, litet boende mm) så kom jag fram till att inte starta upp akvarieprojektet. Därför kommer allt att återfinnas till försäljning här på "sajten" snart. Jag vill tacka alla för vänliga ord och tips genom åren, jag kommer kanske att ta upp hobbyn i framtiden men så som "dagsläget" ser ut för mig just nu så har jag ej möjlighet att fortsätta. Jag vill passa på att tacka ännu en gång till alla här på sajten (speciellt Wrang + alla som jobbar med sidan) för den bästa forumsajten som jag har haft nöjet att besöka under åren, (den kommer alltid att ligga bland favoriterna om jag skulle ändra mig)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Simon det är tråkigt att höra att du inte startar men det är ändå bättre att sluta innan det blir en belsatning för då tröttnar man även inför framtiden.

Får tacka för de varma orden om forumet men det är alla som kollektiv som gör kvaliten på guiden!

Lycka till med segelbåten och välkommen åter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...