Gå till innehåll

Deltec kar?


Micke_Tj

Rekommenderade inlägg

Hej Mikael,

Är väldigt nöjd med mitt Deltec akvarium hade dock önskat mig utrymme för ett Refugium och inbyggd belysning i bänken

Bortsett från det är jag helnöjd tycker de är snygga och ordentligt byggda,känns inte som om dom snålat någonstans.

har lite bilder på mitt akvarium om du klicka på min undertext.kanske inte särskilt bra bilder men kan lägga upp om det är något du undrar över.

mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Driftar ett Deltec "custom built" och kunde inte varit mer nöjd. Samtliga akvarietillverkare jag träffat på kan slänga sig i väggen, när det gäller byggkvalité.

Tittade ingående på ett Deltec kar på Akvarielagret i Bromma och jag var grymt imponerad av kvalitén på den också. Wow.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut.

Längd 157x Höjd 64x Bredd 47cm.

Komm på en sak det finns ingen kant på baksidan av bänken så om det rinner över i sumpen så hamnar det nästan direkt på golvet bakom bänken..

Man kan ioförsig ha det som en stupränna så att det rinner ner till en bestämmd behållare,Men tycker de kunde ha sant en kant iallfall så det inte rinner ner direkt.

mvh,

sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle ni med Deltec-kar uppskatta att ert kar låter mycket/lite ? Lite subjektiv bedömning men låt mig säga så här, funkar det att ha i vardagsrummet vid TV:n utan större problem?

Med tanke på den utrustning som följer med ett deltec paket såsom returpumpen som är en HLP pump och därmed mycket tyst, funkar det utmärkt att ha karet i vardagsrummet. Ett minus är dock pumpen i skummaren (aquabee) som kan väsnas en del. Sen beror det mycket på övrig utrustning med. Men har man en bra/tyst skummare, tunze streamers osv. så har man ett väldigt tyst kar med Deltec. Överrinningen låter inte mycket den heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Micke det går nog att beställa,om du vill ha lite högre höjd.

Max jag har mitt akvarium i vardagsrummet och tycker inte att det är så farligt,det som låter hos mig är fläkten till T5orna och min Skummare (Aqua Care 1000V)

så om du t.ex skulle köra MH eller tystare fläkt och en annan skummare skulle nog du kunna få ner ljudet till väldigt tyst !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom flesta butiker kan nog ordna Deltec´s kar men frågan är om inte Marinakvariet kan ta fram den mesta informationen till dej Teggner

men dock vad jag fått veta så modellen med innerfilter mod31 ska väsnas ganska mycket

Sunny jodå det går nog att fixa högre höjd på bänken.. allt blir customiserat av Deltec efter ens val

men tack för måtten iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deltec gör grymma kar som man verkligen får betala för. Många tycker säkert att det är bortkastade pengar men man får även se vad man får i priset.

Jag skulle utan tvekan tänka mig köpa ett komplett deltec kar

Fredrik. Har du sett denna sidan

http://www.deltecaquariumsolutions.com/aquariums.php

http://www.deltecaquariumsolutions.com/documents/130LaminatefromFeb05PriceListWeb.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang håller verkligen mej dej om att karen är hel grymma men är like skeptisk till den dalade bottnen

undrar varför dom ska envisas med det .

verkar inte finnas så måga på beg marknade så man får anta att folk som köper dom är helnöjda..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ljuset kan vara lite undermåligt är typ bara 3*39watt i 130karet..

men det är ju ingen större investering att lägga till mer T5or

Lösningen på belysningen håller inte riktigt samma standard som karet och möbeln i sig...

Ligger typ lösa under täckskivorna någon som har en bättre lösning

Förslag välkomnas varmt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns enligt mitt tycke inte många hemmabyggen som matchar ett Deltec kar

några Andra fabriksbyggda kar

Typ TedB´s Schuran som kostade lite mer men dock är det Akryl och det är ju lite dyrare dock. Möbeln fick han själv klä. Mycket vackert...

Aquamedic´s Percula Realwood

ljuset är som oveb skriver lite undermåligt i förhållande till priset.

Men allt detta är bara min åsikt

Ska jag starta nå nytt så blir det ett Deltec

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...