h0llowman Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 hej !!! måste fråga såg just att min Zebrazoma xanthurum är vit om nosen om man säger som så någon som vet varför den är så??? vet inte hur jag ska beskriva det men det ser ut som jag beskrivit ...den har bleknat lite i färgen alltså funderar om det är stress dräkten som är på men jag vet inte vad den skulle ha blivit stressad av heller var och rotade lite igår ´i akvariet och fylle på med lite sand ...mvh peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
h0llowman Postat 4 januari 2007 Författare Dela Postat 4 januari 2007 hmmm ingen som har något förslag ???????... är väl bara och vänta få se hur han ser ut imorgon äter och är framme iallafall... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Kirurger kan ibland drabbas av svampinfektion i munnen. Svårt att säga utan bild. Brukar gå över av sig själv om det inte varar för länge så fisken tappar kondition. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Äter den normalt och inte drar sig tillbaka så brukardet inte vara någon ko på isen.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
h0llowman Postat 5 januari 2007 Författare Dela Postat 5 januari 2007 jaha ja idag är den helblå och fin igen måste varit någon stressdräkt eller dyligt kanske hadde en tuff dag med mina 2 andra flavescens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Hade en Naso som var vit om nosen engång... Han hade fastnat med snoken i pumpinsuget... Kan det vara orsaken tro? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
h0llowman Postat 5 januari 2007 Författare Dela Postat 5 januari 2007 näää det tror jag inte vet i f-n vad det var men han är normal nu det var inte bara nosen som var vit även lite bakom ögonen och någon fläck på kroppen åg jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JMAONE Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Ja vad bra, Huvudsaken är ju att den mår bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 5 januari 2007 Dela Postat 5 januari 2007 Jag har varit med om precis samma sak när jag hade en Xanturum. Fick vita områden på buken. Jag tror det är när den hetsar med andra fiskar och råkar simma in i något. De ljusare partierna brukar försvinna på en dag eller två. Har sett samma sak på just Xanturum i andra kar också. Inget att oroa sig för skulle jag tro. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
h0llowman Postat 5 januari 2007 Författare Dela Postat 5 januari 2007 joo som du skriver jaken tror han hetsade lite med mina gul kirurger igår dom ljuspartierna är borta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.