cutekid Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Satt och kikade på nano karet idag vid kvällsmaten och fick se min Euphyllia paradivisa släppa iväg något som liknade en stor spermie. Är det någon form av förökning eller vad kan det vara? Någon som vet?Mvh Carl Citera
stigigemla Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Antagligen är det bara skit om det kommer från mitten av polypen.Hos mig har några gånger tentakler knoppat av änden som gissningsvis skall fastna någonstans och starta en ny koloni. Tyvärr så har de bara fastnat på en annan korall och bränt den så jag plockade bort dem. Citera
Vargklo Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Den vanliga metoden för förökning i akvarier är väl annars att det växer ut nya små utskott på stammen. På min paradivisa växer det ut nya utskott hela tiden, jag måste fragga den löpande för att den inte ska bli för stor och bränna för mycket annat runtikring. Det verkar som om paradivisan är mycket högt upp (allra högst upp?) i "näringekedjan" bland koraller när det gäller vilken korall som bränner vilken Citera
stigigemla Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Jo, det har jag också men utskotten från stammen lossnar inte hos mig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.