Gå till innehåll

Fånga red sadel clowner?


Sillen

Rekommenderade inlägg

Jag har en tid haft en anemonmed 2 st red sadel clowner. De har varit vackra och även verkat att trivas då det har lekt hejdlöst. Som småbarns far får man ju censurera en del. Det var inte anledningen får då hade mina 3 ocellaris åkt först då de kör trekant mest hela tiden.

Jag har fångat in min anemon efter envist arbete då den brände för mycket koraller och nu ska jag ta upp mina clowner också då de ska få följa med anemonen till sitt nya hem. Jag är envis och har jagat dessa ett tag nu. Inte så framgångsrikt tyvärr. Har försökt att locka fram dem med at och försökt köra ljustricket på nätterna. Jag har även försökt locka fånga dem med hoven på sovplatsen. Men men det är väll smartare än mig! Har funderat på fälla men vet inte vad jag ska fånga dem med i den då mina räkor troligen är snabbare än clownerna!

Hjälp!

Jag behöver tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är inte så dum du inte. Tänkte inte så långt. Har ett karantänskar igång där jag har några koraller sen har jag ju sumpen ochså så det har jag plats för.

Jag ska i helgen även göra om lite av revet då jag ska bättra cirkulationen och även flytta UVC pumpen. Jag har redan rivit lite av revet för att få ur anemonen så om jag behöver riva lite till så tar jag det även om jag eftersträvar att riva så lite som möjligt då jag i stort är nöjd med aqua scapingen och inte vill riva i onödan så jag river upp skit till en nitrit topp.

Tack för tipset. Tar gärna emot fler!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har konstaterat att de inte är lätta att fånga och som det är nu gör jag ordning karet under eftermiddagen och kvällen. Därefter blir det nog till att bygga en fälla. Kommer nog bli någon variant av den jag blev tipsad av Nemo om. Se bifogade bilder. Om ni skulle bygga en sådan, skulle ni bygga den i PVC eller glas?

post-2171-14468913578999_thumb.jpg

post-2171-14468913579122_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...