Gå till innehåll

vilken saltmätare?


andreassofus

Rekommenderade inlägg

Jag har för mig att det nyligen gjordes en test på vipparmsmätare på nån av USA-saltsidorna och att dessa inte alls är så kass som ryktet gör gällande.

En juste refractometer är naturligtvis bättre, men man kan kolla svingen mot nån referens så är man hyfsat på banan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att det nyligen gjordes en test på vipparmsmätare på nån av USA-saltsidorna och att dessa inte alls är så kass som ryktet gör gällande.

En juste refractometer är naturligtvis bättre, men man kan kolla svingen mot nån referens så är man hyfsat på banan.

http://www.wetwebmedia.com/ca/volume_3/cav3i4/hydrometers/Impressions.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok.. knaske skulle ha beställt en från hong kong ändå då.. beställde i alla fall en från drakfisken idag för 600kr :) + frakt,, så då kunde jag ju ha köpt 2 från hong kong i ställtet.. shit hapends

Hade jag bott i Töckfors hade jag absolut handlat från Dyrego butiken ni har där dom verkar ju ha ett väldigt bra sortiment i sina övriga butiker så stressar du dom lite mad att det finns en saltvattensakvarist med köpsug kanske dom ser till att ha sådan produkter hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag bott i Töckfors hade jag absolut handlat från Dyrego butiken ni har där dom verkar ju ha ett väldigt bra sortiment i sina övriga butiker så stressar du dom lite mad att det finns en saltvattensakvarist med köpsug kanske dom ser till att ha sådan produkter hemma.

nej tack!

vet inte hur mycket kritik man får ge här till dom olika affärerna , men om jag säger så här, dom kan inget om fiskar och har alltid sjuka fiskar i alla sina kar, (om dom inte är döda) sen är det norska priser på allt + lite till har dom lagt på. den affären vägrar jag att sponsra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...