Gå till innehåll

Vilket blårör


rickard81

Rekommenderade inlägg

Jo jag har sett den Chrille, och som jag tolkar den så visar engelska katalogen att det finns 30W Osram 67, jag har själv ett över mitt kar så det gör det. Men dom ingår inte i det svenska standardsortimentet. Kan inte hitta någon annan förklaring till att dom inte finns med på den svenskspråkiga länken.

Man kan säkert beställa 30W men då gäller säkerligen minst hel kartong, så då kvarstår tysk webshop.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klarar inte rampen 36watt? Läs på den och kolla. Jag gick ner till armborgs i Örebro och köpte ett vanligt osram 67 36W. I min ramp satt också ett 30watts akvarierör men rampen klarade vanliga 36W utan problem. Om nu inte rampen klarar 36W så ring och fråga om 30wattaren. De hade bra service, ring dom och kolla 019-100190

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klarar inte rampen 36watt? Läs på den och kolla. Jag gick ner till armborgs i Örebro och köpte ett vanligt osram 67 36W. I min ramp satt också ett 30watts akvarierör men rampen klarade vanliga 36W utan problem. Om nu inte rampen klarar 36W så ring och fråga om 30wattaren. De hade bra service, ring dom och kolla 019-100190

Tack för tipset ska in till örebro imorgon får svänga förbi dom då. Men 36w är väl 120cm långa, 30w är 90cm långa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle absolut vilja fått tag på Arcadias blårör som innehåller en liten del UV.

Själv kör jag med CoraLife T8.

Det trodde jag alla rör gjorde. Eller har dessa rör en "svagare" coating som släpper igenom mer UV?

Jag tycker ATI blue plus är ett bra blårör.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det trodde jag alla rör gjorde. Eller har dessa rör en "svagare" coating som släpper igenom mer UV?

Beats me, men det ger en flourescens som jag tycker är tilltalande och som verkar mer påtaglig än andra rör. Marine Blue Actinic.

Har beskådat dom IRL samt att Marko Haaga har dom i sitt minireef:

p1010204_std.jpg

Översta röret Osram 67, tredje röret Arcadia Marine Blue Actinic.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja då har man köpt lysrörshållaren och ett Sylvania Coralstar. Fick inte tag i nåt Osram 67. Butiken jag var inne i kunde inte beställa det då den inne stod med i katalogen och jag glömde ju art.nr hemma. Men men jag nöjer mig med den jag köpte ett tag iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker coralstar är helt ok, lite mörkare mer lila ljus än osrams knallblåa. funderar på att köra ett coralstart och ett osram.. ska nog testa det ikväll :)

De blir nog bra jag funderar köra på ett till lysrör nu faktiskt men jag har så trångt för min MH-armatur är så stor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...