Gå till innehåll

Finns det någon S.V butik i U:sala??


krickolina74

Rekommenderade inlägg

Akvariehobby har jag för mig att skulle yuppgradera sin saltavdelning. De sa så i höstas i alla fall. Har tyvärr inte hunnit vara in där sedan dess. Ska till Uppsala på lördag, men jobbar själv i butik (brynäs Zoo i Valbo) så jag hinner inte in där...

Vi har ju en trevande start på salt på mitt jobb oxå, men har bara 3 saltakvarier och inte så mycket tillbehör än. Fast vi jobbar på det. Kommer kunder med önskemål, kan vi försöka ta hem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christine om du har tiden, tar bara 20 minuter extra, kan du ta dig till Triton akvarium fd JR i Täby. Starkt att rekommendera. Akvariehobby har oxå en del fina saker, men jag vet inte om de har fått en ny sändning, då jag var där sist (ca 2 veckor sedan) var det väldigt utplockad.

Vad behöver du mera exakt? AkvarieHobby har en del teknik men utplockad på levande...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

christine, då måste jag tyvär säga att Triton är ett bättre alternativ och väl investerade 40minuter tur/retur. Men ring o kolla om dem har sakerna hemma innan. www.tritonakvarium.se.

Inget illa menat mot AkvarieHobby dem har klart utökat sin SV sortiment och börjar bli väldigt konkurenskraftiga, men just för dem saker du är ute efter är Triton ett lite bättre alternativ i dagsläget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvariehobby har jag för mig att skulle yuppgradera sin saltavdelning. De sa så i höstas i alla fall. Har tyvärr inte hunnit vara in där sedan dess. Ska till Uppsala på lördag, men jobbar själv i butik (brynäs Zoo i Valbo) så jag hinner inte in där...

Vi har ju en trevande start på salt på mitt jobb oxå, men har bara 3 saltakvarier och inte så mycket tillbehör än. Fast vi jobbar på det. Kommer kunder med önskemål, kan vi försöka ta hem.

Kul att ni är på G att starta salt.

Lycka till!

Christine om du har tiden, tar bara 20 minuter extra, kan du ta dig till Triton akvarium fd JR i Täby. Starkt att rekommendera. Akvariehobby har oxå en del fina saker, men jag vet inte om de har fått en ny sändning, då jag var där sist (ca 2 veckor sedan) var det väldigt utplockad.

Vad behöver du mera exakt? AkvarieHobby har en del teknik men utplockad på levande...

Jag jobbar själv i Uppsala men brukar åka till Täby när jag ska handla. Nu var det ett tag sen jag var på akvariehobby och de är bra på sött så jag hoppas på att de lyckas med saltvattensdelen också. Jag vill påstå att kör man till Täby på 20 minuter har man kört fort, mycket fort!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Täby på 20min=raketfart, skulle mer vilja påstå 30-40min för den färden. Se till att ta med en karta på vart Triton ligger exakt, för dom har ingen skylt uppsatt som syns från vägen.

Är det armatur kolla på Akv-hobby om dom har annars kan du ju beställa en skummare och ringa och fråga hur snabbt dom kan skicka den. Jag beställde min skummare från danmark och fick den på 3dagar och då lämnade dom den vid dörren=250:- i frakt och ändå 1000:- billigare än min lokala saltvattensbutik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det armatur kolla på Akv-hobby om dom har annars kan du ju beställa en skummare och ringa och fråga hur snabbt dom kan skicka den. Jag beställde min skummare från danmark och fick den på 3dagar och då lämnade dom den vid dörren=250:- i frakt och ändå 1000:- billigare än min lokala saltvattensbutik.

Har du någon www adr till aff i D-mark

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

... Jag beställde min skummare från danmark och fick den på 3dagar och då lämnade dom den vid dörren=250:- i frakt och ändå 1000:- billigare än min lokala saltvattensbutik.

Oavsett vart du handlar ska du kolla priset på mer än ett ställe om det är priset som är viktigaste faktorn.

Webbhandlare är ju lätta att kolla och det finns några svenska också. Men valiga handlarna svar oftast bra på telefon också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja kollade upp priserna innan och gemförde, dom körde REA med stora bokstäver precis på modellen jag ville ha så de va bara att slå till.

Viktigt är att inte stirra sig blind på produktpriset utan kolla upp hela kostnaden. De kan ju vara skönt att kunna gå in i butiken och prata med dom om det är någonting som är fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...