Gå till innehåll

ny fisk på "g" - funkar den ihop med de andra?


ppihlstrom

Rekommenderade inlägg

Jag har två st Fiji fröknar och två st percula clowner i mitt kar... nu funderar jag på tillökning, och har kikat lite på gobis... någon som har erfarenhet av den kombinationen? Jag har ganska mycket grottformationer i karet, så det borde finnas plats att gömma sig på. Jag har ingen sand på botten numer... är det ett problem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, problem nu... igår eftermiddag satte jag i en gobi, tillsammans med mina två fröknar o två clowner... frökenfiskarna håller på att jaga ihjäl gobin.... de har bitit stjärtfenan rejält, samt vimpeln på ryggen.... just nu står den lilla stackaren i ett hörn o ser mkt stressad ut, o så snart fröknarna kommer i närheten attackerar de honom... vad göra? Alla tips mottages tacksamt!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tyvärr så är det väl ett ganska vanligt problem med damseller, jag antar att det är C.tapou som kallas fijifröken - den tillhör väl iofs den något mindre agressiva damsell-falangen, men ändå.......det är forfarande en damsell!

Om inget annat hjälper, mörklägg burken totalt i några dar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...