Laggeman Postat 9 maj 2007 Postat 9 maj 2007 Vad jag kunde utläsa på sidan du länkat till så går de på rörmaskar och musslor också, så så länge du har sådana i karet kommer de nog finnas kvar.Trist, verkligen. Inget jag önskar att få själv.Hoppas det löser sig på den biten iaf. Citera
Connaissancen Postat 22 maj 2007 Författare Postat 22 maj 2007 Jag är tillbaka till fosfatremover nu. Det ser lovande ut, så det blir nog att jag fortsätter med det. Trådalgerna börjar försvinna och min Scleronephthya börjar slå ut igen... Citera
Connaissancen Postat 16 juni 2007 Författare Postat 16 juni 2007 Med tanke på "för lite fosfat", har FaunaMarin kommit med en ny remover som både är effektivare och inte tar precis all fosfat, utan lämnar litet. Så här säger Schuhmacher i ett inlägg på RC:"At the moment we work in a university and test some our next products..."... Our next product can suck more Po4 then all other products will work in each System !! and its modified that the product will not take the phosphat level under 0,04 mg/l So the new name "UltraPhos 0,04" for the product. ;-)"Vad tror ni om den?Har iaf köpt en burk.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.