Gå till innehåll

Tips på butiker som limmar nya kar?


judas

Rekommenderade inlägg

Någon som har tips på olika butiker som gör kar på beställning? Jag har hittat flera själv, men vill höra vad andra säger. Någon butik m bra priser ni rekommenderar?

Finns det någon som gör kar m aluminiumram m mått 150x60x80(lxhxb)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att Globefish är bland de billigaste och dom lämnar 2års garanti på deras tankar. Men ja e tveksam om dom gör aluram? Men varför ska du ha aluram, har du kids i stugan?

Det känns lite tryggare m alu ram, men det är bara en känsla. Jag har fått för mig att silikonfogar spricker lättare på helglaskar (om det står snett, blir gammalt osv).

Jag kommer nog flytta fr lägenheten om ca 1 år, det känns säkrare vid flytt m ram (kantstötningar osv). Det är iofs inte så ofta man flyttar.

Jag tror Globefish har 3 årsgaranti tom. De gör ju bänkar också har jag sett. Verkar vara bra priser. Helglaskar enl hemsidan. Jag har svårt att tro att butiker som limmar kar även gör det m alu ram.

Funderade om man kunde beställa fr PWSS. De har ju sin "rundtur" så man kan hämta i Uppsala.

Triton har ju bra koll på det mesta också.

Kollade också efter hemsida för zooline & ocean, men hittade ingen. Tänkte att tillverkarna har lägst priser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ur hållbarhets-synpunkt så har det ingen som helst betydelse -det är silikonet som håller ihop glasen, inte alu-listen.

Däremot finns ju aspekten med kant-stötning då kanske om du har småligister hemma som leker med järnrör (typ Socker-conny 5 år).

Jag tror det går utmärkt att måttbeställa alu-kar också hos dom flesta butiker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...