Gå till innehåll

aluram ??


Tonytiger

Rekommenderade inlägg

varför skulle man göra det? Det har jag aldrig hört. Däremot kan det vara bra att lägga sillikon på insidan av ramen och mittstagen, speciellt över popnitarna i mittstagen som annars kan rosta sönder. Jag känner folk som har haft saltvatten i alu-rams kar i flera år utan problem.

edit: är det alger under sillikonfogarna de syftar på och att man därför bör öka på sillikonskarvarna? Personligen så tror jag mest det är en skröna, men det är jag det....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det tror jag inte. Jag har läst om något sötvattenskar som spruckit efter att popnitar rostat bort. Jag har också varit med om popnitar som rostat bort fast hos mig har det bara varit att sätta i en ny.

När det gäller saltvatten har jag sett hur saltet fräter i aluminiumprofiler. Jag är inte så orolig för aluminium i saltvatten genom att det finns aluminiumbaserade fofatreducerare som fungerar men man vill ju inte att profilerna skall frätas bort.

Alltså: Ingen panik men bättre att vara försiktig än att råka ut för något.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...