robjo Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Här har ni en nybörjare på saltvatten boendes i Uppsala. Finns det någon vänlig själ i Uppsala som håller på med denna hobby... Vore jätte trevligt om man fick kontakt med er, och eventuellt få ta en titt på era kar. Jag har tänkt att börja med ett molly på 80 liter. Skicka gärna ett PM/Robban Citera
Sillen Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Hej Robert!Det finns någhra i Uppsala som har bra kar. Om du använder Medlemslistan och går in under avacerad sökning kan du söka på Uppsala. Om inte annat så är det ju inte långt till Stockholm. Där finns desutom några affärer varav minst en har riktigt bra service och kunnande! Det finns minst en butik i Uppsala och så som har salt på G.Lycka till och gå även in under artiklar och läs! Citera
robjo Postat 10 februari 2007 Författare Postat 10 februari 2007 Tack för tipset, Det är inte så långt till Enköping heller :-) Citera
Illustratören Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Hello Robban!Jag håller precis på att starta upp nu, kanske inte så mycket att titta på nu men om en månad ska tanken vara i full gång. Citera
teggner Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 joru, jag är rätt mycket nybörjare jag med fast startar nog inte upp ett kar förens om ca 1½år typ, så ni får börja lagra upp fraggförrådet tills dess Citera
Halogen Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Hej,Eftersom det börjar bli en hel del intresserade i Uppsala-trakten. Så kanske det är dags med en Uppsala-träff!/ Hälsningar Pär Citera
robjo Postat 10 februari 2007 Författare Postat 10 februari 2007 Det va en mycket bra idé, bara säga var och vilken tid. Citera
GimliX Postat 10 februari 2007 Postat 10 februari 2007 Uppsalaträff där Gävlebor är välkommna tycker jag låter som en ännu bättre ide MvhA Citera
Halogen Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Hej,Alla som orkar ta sig, är välkomna. Jag själv brukar åka på 08-träffar, vilket är mycket trevligt och givande.Jag skulle kunna hålla i en träff på sikt, men jag är mitt i en upgradering så det är inte mycket att titta på för tilllfället./ Hälsningar Pär Citera
Illustratören Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Jag tycker detta låter som en jättebra ideé, vi skulle kanske kunna träffas hemma hos mig. Jag bor i Uppsala, ungefär mellan mosken och fyrishov. Dock är inte min tank klar riktigt ännu, men om vi ska spåna ideér eller tankar lite går det ju bra att bara träffas.Om detta låter intressant så kan jag kolla med tjejen när hon ska jobba helg, tror Fre den 23feb är en flickvännsfri dag =-) Citera
teggner Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 låter skoj, själv bor man ute på "landet" i storvreta Citera
Illustratören Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 Ja har förmodligen blåst de sista pengarna på LS tills fredagen den23 så då finns det iallafall någonting i tanken. Ny som ja är kan de vara kul att höra andras ideér och visioner kring de här med saltvatten.Kan ju vara bra för nybörjare att titta och höra hur en "start" kan gå till och få svar på lite frågor. Citera
Halogen Postat 11 februari 2007 Postat 11 februari 2007 23:e är jag fortfarande bortrest(sportlov). Men det blir väl fler tillfällen./PP Citera
teggner Postat 4 april 2007 Postat 4 april 2007 hur blir det nu då :') ska vi köra någon träff? salt+sommar+grill+ölen kanske? Citera
Halogen Postat 4 april 2007 Postat 4 april 2007 Jag har precis slängt grillen...men jag tänkte köpa en ny snart! Citera
Illustratören Postat 4 april 2007 Postat 4 april 2007 OK, vilken tid kan vi komma?Där va du snabb allt Pär!Ja kan inte låva någon grillning, däremot kan jag bjuda på lite öl eller fika och ett nystartat akvarium =-)Lördag kl.15:00, blir de bra? Citera
teggner Postat 4 april 2007 Postat 4 april 2007 det låter prima skinka! fast jag jobbar natt dagen innan så får se om man orkar sig upp men det ska nog gå Citera
Illustratören Postat 4 april 2007 Postat 4 april 2007 Jaha då har jag bokat upp lördagen den 14april 2007 kl.15:00 i mitt liv, hoppas vi blir ett gäng Citera
Halogen Postat 5 april 2007 Postat 5 april 2007 He,he.....ska kolla hemma, men hoppas att jag kan komma./ Hälsningar Pär Citera
Halogen Postat 10 april 2007 Postat 10 april 2007 Hej,Kan inte på lördag ,tyvärr. Men det blir väl fler gånger./ Hälsningar Pär Citera
judas Postat 14 april 2007 Postat 14 april 2007 Jag kommer gärna. Såg detta först igår kväll. Ingen hinner väl läsa detta innan det är dags. Klockan är nu 13.40:ler: Citera
Illustratören Postat 14 april 2007 Postat 14 april 2007 Du e så välkommen, ja vet inte hur många som kommer men jag är hemma iallafall =-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.