Gå till innehåll

ID hjälp med ev ohyra.


Clownen

Rekommenderade inlägg

Jag köpte troligen en Capnella eller Sinularia för tre dagar sedan (inte säker på vilken, butiksägaren trodde Capnella).

Korallen som är gulare än på bilden köpte jag i förrgår och den ser hängig ut. Jag vet att läderkoraller ofta tar lite tid på sig att anpassa sig till nya förhållanden så av den anlendningen är jag inte så orolig. Det som bekymrar mig är att det sitter ett antal gråa fläckar som jag tror är sniglar på den. Jag skulle uppskatta om ni kan hjälpa mig att hitta ett ID på dessa fläckar och om det är något skadedjur. Ska också säga att jag hittade en stor snigel på ca 15mm vid basen av korallen (Stomatella).

"Fläckarna" är ca en mm och sitter bland polyperna och är ca 30 i antal. Jag ser inga sybliga tecken på skada. Kan det vara nyckläckta Stomatella eller något annat? Jag vill helst inte ta upp korallen igen om det inte är något att oroa sig för. Tyvärr har jag inte möjlighet att ha ett karantänkar i lägenheten.

Tacksam för råd och hoppas någon kan ge mig ett ID på fotot med pilen.

Mvh

Peter

post-1277-14468913689254_thumb.jpg

post-1277-144689136896_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...