cutekid Postat 13 februari 2007 Dela Postat 13 februari 2007 Fotade dessa läckra rackare ute på giganten i söndags, riktigt snygga och coola. Är den en form av Anthias eller vad de heter?Mvh Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 13 februari 2007 Dela Postat 13 februari 2007 Jepp. Visst är det det. Kan dock inte säga exakt vilken, men de hade ett gäng på 10st lila för nån vecka sedan också. Fanns de kvar? Supervakra fiskar som dock kräver mer än vad iaf jag kan ge dem, vilket är synd då de ofta har en fantastisk färgsammansättning! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 13 februari 2007 Dela Postat 13 februari 2007 De med spröt i början på ryggfenan är hanar. Det kan man bara ha en per tusen liter för de fightas för mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norberg Postat 13 februari 2007 Dela Postat 13 februari 2007 En hane av Pseudanthias squamipinnis tycker jag det ser ut som. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 13 februari 2007 Dela Postat 13 februari 2007 Det är helt rätt som Norberg säger Pseudanthias squamipinnis. Det är en mycket trevlig fisk och en av de lättare. De skall gå i stim. Jag hade 17 st i mitt 3000l.Att köpa en utfärgad hane som denna är ofta onödigt. Om man köper en grupp (helt röda mkt billigare) så kommer alltid en att färga ut och bli dominant hane. Jag hade från början 17 st och det bildade 2 st "harm" med var sin dominant hane. Nu när jag la ned så var det 1 hane och 8st "honor" kvar efter 10 år.Denna fisk är den lättaste av alla Anthias att lära ta foder och blir då nästan agresiv feeder. Ett krav har den dock för att må mycket bra och inte ha infallen buk som man ofta ser. Alla Anthias är planktonätare och vill ha ständig tillgång på små mängder foder. Jag ordnade detta med att via en automat (2st) ge OSI flingfoder (Spirulina och marine) 8 gånger/dag helt automatiskt. (inget jobb alls).En av mina absoluta favoritfiskar och den finns i miljarder på nästan alla dyckplatser i Stilla havet. Utan denna fisk så skulle mycket av dykupplevelserna gå förlorad. Det finns dock vackrare arter men dessa är ofta kinkigare och dyrare och går i akvarier ett kort liv tillmötes. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 14 februari 2007 Dela Postat 14 februari 2007 det tråkiga var att alla tio på zoogiganten var hanar..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
epkbal Postat 3 september 2007 Dela Postat 3 september 2007 Denna fisk är den lättaste av alla Anthias att lära ta foder och blir då nästan agresiv feeder. Ett krav har den dock för att må mycket bra och inte ha infallen buk som man ofta ser. Alla Anthias är planktonätare och vill ha ständig tillgång på små mängder foder. Jag ordnade detta med att via en automat (2st) ge OSI flingfoder (Spirulina och marine) 8 gånger/dag helt automatiskt. (inget jobb alls).Har du något tips för att få den att börja äta? Jag har två honor. Den ena äter fryst artemia med god aptit, den andra bara tittar på artemian. Har provat med OSI spirulina men det var inte populärt. mvh Björn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.