Gå till innehåll

Fiskars mättnadskänslaP


aerie

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har aldrig haft ett sötvattenskar men vill minnas att jag hört något om att man kan mata ihjäl fiskar,stämmer detta och stämmer det även in på saltvattensfiskar?

I så fall måste jag nog trycka in lite fler fiskar så att Gramma loreton får lite konkurrens,han tar typ alla rester från Tubastreaorna och han börjar bli väldigt "biffig" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskar påstås kunna äta ihjäl sig, antagligen mest för att de stoppar i sig i stort sett hur mycket som helst, och efterhand kommer det helt enkelt ut där bak. Därför skiter de i stort sett alltid medan de äter. Charmigt. Risken att en fisk ska föräta sig och spricka är inte speciellt stor, eftersom födan passerar rakt igenom, men torrt foder kan ställa till det när det sväller. I ditt fall låter det snarare som om du har en snabb, och ett par mindre snabba ätare. Det finns risk att din 'Gramma' blir fet, men utöver det tror jag inte risken är speciellt stor. Prova mata i vars ett hörn, eller nånting? B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...