wrang Postat 13 oktober 2004 Postat 13 oktober 2004 Som många vet så la jag ner mitt saltvattensintresse och akvariet på hyllan förstunden.
wrang Postat 18 november 2004 Författare Postat 18 november 2004 Känns tråkigt men jag é på G igen det kan jag lova.Karet i sig innehar en lekgrupp med Tanganyika ciklider och de heter Tropheus moorii ChipimbiInte för att det kanske hör inne på detta forum men ville ändå visa lite Ett foto på en utav mina 34 firrar
HyperBamse Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 ganska bra bild faktiskt........ har du köpt en ny kamera nu????? eller bara lärt dig den gamla väldigt bra+???
HyperBamse Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 detta är et gamlat ämne föresten va.....trodde jag blivit sjuk...när jag fick se visningarna....8000st på bara en minut eler nått .......rätt bra gjort
wrang Postat 18 november 2004 Författare Postat 18 november 2004 Ja jag är populär, Nja det är bara en gammal tråd där jag tog bort allt annat om mitt förra saltvatten och fortsatte på samma igen. Det är nog bara du å jag som varit inne Ja den är la lite suddig kanske klicka på bilden så blir den större.Har fått låna en grymme kamera så det gör sitt
HyperBamse Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 hur gör man så där som man kan klicka på bilden så den blir större??? är det något vi andra medlemmar också kan göra????
acuario Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Hmmm. Det finns ett forum för dessa fiskar på NCS.
Nito Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 en grupp troffar är vekligen inte dödlig om man säger så Wrang....
wrang Postat 18 november 2004 Författare Postat 18 november 2004 Hmmm. Det finns ett forum för dessa fiskar på NCS. vad är det med dig, Jag vet att det finns forum för sötvatten oxsåtex Zoopet.com, ciklid.se, akvarieguiden.nu, firren.nu mmJag skrev det att det ej hör hemma här men ville bara visa lite inget annat
crille Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Hmmm. Det finns ett forum för dessa fiskar på NCS. vad är det med dig, Jag vet att det finns forum för sötvatten oxsåtex Zoopet.com, ciklid.se, akvarieguiden.nu, firren.nu mmJag skrev det att det ej hör hemma här men ville bara visa lite inget annat det gjorde du helt rätt i christian
simon Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Bra taget foto, (och firren är inte fel heller.), vad är det för kamera eller kamera/objektiv om det var systemkameradu använde?MVH, Simon
acuario Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Om du tog mig på allvar så är det ju trist.Den dåliga stämningen här inne den senaste tiden smittar tydligen av sig mer och mer.
HyperBamse Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 jag tycker att du gjorde rätt Wrang de flesta av oss tror jag betraktar dig som en del av saltvattensguiden.......och många ville nog se attdu inte slutat heltmen jag kan hålla lite med J.svärd också....... kanskem an inte ska blanda in allt för mycket sånt men låt lite passera med så behöver ni admin sitta heladagarna och göra upp regler...."OBS" min åsikt bara
Guest plizken Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Inte att förakta. Tropheus är bland de finaste man kan hitta i dom stora sjöarna i afrika. Jag hade tänkt slänga ut mina tanganyikamörtar (Neolaprologus )och skaffa lite troffar för en tid sedan men det fick bli ett saltvattensprojekt istället. Vet ärligt talat inte vilket som är mest vilsamt att sitta och glo in i , ettsaltvattenskar med massvis med levande tingestar och vackra färger eller ett kargt grönalgsbeklättafrikakar med pampiga Tropheus. Fint är det iaf,.Edit:Dom är utlyfta ur moorisläktet numera. Tror att dom bara kallas Tropheussp. Kipimbi eller Tropheus "red" Kipimbi. Tropheus "red" varianterna ska visst bli ett eget släkte av Tropheus men det visste du säkert. (Om dom inte redan blivit det)
xedar Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Tjena Wrang! kul med Tanganyika! har du ingen bild på hela karet så man får se?Innan jag starta salt så tänkte jag ha tanganyika i detta karet, men så blev det inte Mvh Mikael
Jaken Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Nja Wrang tropheus håller jag inte med om att de är de finaste Tanganyika, inte enligt mig i alla fall.Jag skulle satsa på Leptosomer, munruvare och käkar inte upp sina yngel. Finns i massa färger och storlekar.Eller ett par Compressicep (stavas nog inte så). Otroligt intressant beteende då de leker. Fast Troffar är ju också helt OK när jag tänker efter...Förlåt inte meningen att snacka sötvatten på denna sida, kunde inte låta bli
Guest plizken Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Tycke och smak. =) Jag är rätt såld på Tropheus.
Niclas Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Xedar: Kolla på Wrangens hemsida under akvarier, där finns det mer bilder. http://www.wrang.com
xedar Postat 18 november 2004 Postat 18 november 2004 Xedar: Kolla på Wrangens hemsida under akvarier, där finns det mer bilder. http://www.wrang.com tack Nicklas!Mvh Mikael
wrang Postat 19 november 2004 Författare Postat 19 november 2004 Om du tog mig på allvar så är det ju trist.Den dåliga stämningen här inne den senaste tiden smittar tydligen av sig mer och mer. Ja även om det var ett skämt så var jag så trög att jag ej fattade det. Ursäkta mig. Allt é okey nu J.Svärd
addo Postat 25 december 2004 Postat 25 december 2004 wrang, om du vill ha lite mer grönt i akvariet borde du kolla in jättevallsneriaen lättsköttare växt har jag nog alldrig stött på, en klar favorit! dina chiclider kommer med största säkerhet inte käka upp dem heller!latinska namnet ärvallisneria gigantea.
wrang Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 många har undrat hur det går för mig och mitt sötvatten så nu slänger jag upp en bild på detta. Hoppas att det är okey.Inga planer ännu med att starta upp ett saltvattensakvarium ännu
Rekommenderade inlägg