Gå till innehåll

Bilder från Wrang - 570 liter


wrang

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Känns tråkigt men jag é på G igen det kan jag lova.

Karet i sig innehar en lekgrupp med Tanganyika ciklider och de heter

Tropheus moorii Chipimbi

Inte för att det kanske hör inne på detta forum men ville ändå visa lite smiley2.gif

Ett foto på en utav mina 34 firrar

7Tropheus_moorii_Chipimbi1-med.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag är populär, Nja det är bara en gammal tråd där jag tog bort allt annat om mitt förra saltvatten och fortsatte på samma igen. Det är nog bara du å jag som varit inne smiley37.gif

Ja den är la lite suddig kanske klicka på bilden så blir den större.

Har fått låna en grymme kamera så det gör sitt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm. Det finns ett forum för dessa fiskar på NCS.

vad är det med dig, Jag vet att det finns forum för sötvatten oxså

tex Zoopet.com, ciklid.se, akvarieguiden.nu, firren.nu mm

Jag skrev det att det ej hör hemma här men ville bara visa lite inget annat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm. Det finns ett forum för dessa fiskar på NCS.

vad är det med dig, Jag vet att det finns forum för sötvatten oxså

tex Zoopet.com, ciklid.se, akvarieguiden.nu, firren.nu mm

Jag skrev det att det ej hör hemma här men ville bara visa lite inget annat

det gjorde du helt rätt i christiansmiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker att du gjorde rätt Wrang de flesta av oss tror jag betraktar dig som en del av saltvattensguiden.......och många ville nog se attdu inte slutat heltsmiley37.gif

men jag kan hålla lite med J.svärd också....... kanskem an inte ska blanda in allt för mycket sånt men låt lite passera med så behöver ni admin sitta heladagarna och göra upp regler....

"OBS" min åsikt bara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte att förakta.

Tropheus är bland de finaste man kan hitta i dom stora sjöarna i afrika. Jag hade tänkt slänga ut mina tanganyikamörtar (Neolaprologus )och skaffa lite troffar för en tid sedan men det fick bli ett saltvattensprojekt istället.

Vet ärligt talat inte vilket som är mest vilsamt att sitta och glo in i , ettsaltvattenskar med massvis med levande tingestar och vackra färger eller ett kargt grönalgsbeklättafrikakar med pampiga Tropheus. Fint är det iaf,.

Edit:

Dom är utlyfta ur moorisläktet numera. Tror att dom bara kallas Tropheussp. Kipimbi eller Tropheus "red" Kipimbi.

Tropheus "red" varianterna ska visst bli ett eget släkte av Tropheus men det visste du säkert. (Om dom inte redan blivit det)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja Wrang tropheus håller jag inte med om att de är de finaste Tanganyika, inte enligt mig i alla fall.

Jag skulle satsa på Leptosomer, munruvare och käkar inte upp sina yngel. Finns i massa färger och storlekar.

Eller ett par Compressicep (stavas nog inte så). Otroligt intressant beteende då de leker. Fast Troffar är ju också helt OK när jag tänker efter...

Förlåt inte meningen att snacka sötvatten på denna sida, kunde inte låta bli

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tog mig på allvar så är det ju trist.Den dåliga stämningen här inne den senaste tiden smittar tydligen av sig mer och mer.

Ja även om det var ett skämt så var jag så trög att jag ej fattade det. smiley9.gif

Ursäkta mig. Allt é okey nu J.Svärd

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...