keyser Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Köpte ett gäng nya turbosar och märkte att det satt fast ngt på skalet på en av dem. Någon som vet vad det är? Citera
stigigemla Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Ser ut som en havstulpan tycker jag. Kul krabbsläkting! som lever fastväxt och lever på att filtrera vattnet. Citera
jerkerw Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Jag har några st med havstulpaner på också och de verkar inte påverkas.väldigt bra bilder!!jerker Citera
Manks Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Det är väl ändå en räka ochm ingen krabba, men kul är de. Om de inte förökar sig och sätter sig på andra saker och ting du inte vill ha dem på Citera
stigigemla Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Tiofotpar (ade) leddjur. Kräftor, krabbor, räkor, havstulpaner, amphipoder, hinnkräftor (cyclops och copepoder) hoppkräftor (dafnier) och varför inte mantisar.En hel djurvärld med oändligt många former från parasiter som lever i andra djurs kroppar till fastsittande filtrerare. Citera
Manks Postat 18 februari 2007 Postat 18 februari 2007 Okok Jag hajjar. Kul att du fått liftare, men jag vill minnas en annan tråd där någon varnad för dem att de kan föröka sig lite okontrollerat och sätta sig på en hel bunt platser man inte vill ha dem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.