mattsve Postat 2 mars 2007 Dela Postat 2 mars 2007 Vad är detta? Jag har många sådana som sitter på glaset. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 2 mars 2007 Dela Postat 2 mars 2007 hej,jag har haft likadana i mitt kar tidigare, o enligt stigigemla är det kalkrörsmaskar, som kan vara frätande om de sitter på rutan för länge. Mina försvann, iallafall från rutorna, efter en vecka eller två... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 3 mars 2007 Dela Postat 3 mars 2007 Lite svårt att se på bilden men det finns en liten hydroidmanet (Staurocladia oahuensis) som sitter på rutorna sådär. Beskrivs t.ex. här http://www.wetwebmedia.com/jellyidfaqs.htm kanske kan vara sådana du har. De kommer tyvärr att försvinna i så fall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 3 mars 2007 Dela Postat 3 mars 2007 jag hade massvis av såna när jag startade mitt första kar men som capote säger så försvann dom efter 2-3 veckor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mattsve Postat 3 mars 2007 Författare Dela Postat 3 mars 2007 Lite svårt att se på bilden men det finns en liten hydroidmanet (Staurocladia oahuensis) som sitter på rutorna sådär. Beskrivs t.ex. här http://www.wetwebmedia.com/jellyidfaqs.htm kanske kan vara sådana du har. De kommer tyvärr att försvinna i så fall.Tack för länken, de ser exakt ut som sådana.Mvh Mattias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 3 mars 2007 Dela Postat 3 mars 2007 Det du har på rutan bör vara den formen av manetens livcykel som föregår medusastadiet. (medusastadiet = den form som vi brukar kalla maneter) I detta stadie tar polypen nykläckt artemia. När tid är kommen så kommer ett antal "medusor" (maneter) att frisläppas. MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 3 mars 2007 Dela Postat 3 mars 2007 Är inte säker på det, de jag hade simmade omkring lite och sen satt dom sig fast på rutan igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.