Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

Jag kan nog säga att jag är klar nu. Osmosen är påkopplad så nu ska det börja fyllas upp med vatten. alltid lika nervpirrande :smiley22:

MVH/ Andreas

post-1572-14468914271336_thumb.jpg

post-1572-14468914271468_thumb.jpg

post-1572-14468914271579_thumb.jpg

Postat

Hej.

Verkligen snyggt och rent. Kollar på mitt bygge och ser en enda röra när jag jämför med ditt kar:).

Postat
  • Författare

Tackar. Det ska dit lite mer grejor innan det är helt klart. men jag ska försöka hålla det så ordningssamt som möjligt :).

MVH/ Andreas

Postat

metcrue du har ju endå hållit på ett tag så du borde haft tid å fixa till det runt om *asg* du måste ha sveriges mest välplanerade bygge vid det här laget

Postat

Det är det som är problemet med akvariebygge, ju längre tid de tar ju mer vill man ändra på och utöka:), men ganska välplanerat är det här hemma.

Så Andreas K lämna plats åt fler prylar, mitt enda tips:).

Postat
  • Författare

Hehe. ja det finns en tendens att man kommer på mer och mer saker man bara "måste" ha ;)

MVH/ Andreas

• 3 veckor senare...
Postat
  • Författare

Nu är akvariet igång. allt levande är överflyttat. lägger upp lite bilder, jag ska försöka göra något snyggt av stenarna nästa helg.

MVH/ Andreas

post-1572-14468914323186_thumb.jpg

post-1572-14468914323336_thumb.jpg

post-1572-1446891432357_thumb.jpg

Postat

Stiligt! Kanske läge att kontakta IKEA och se om de vill ha ditt akvarium på omslaget till en framtida katalog. ;)

Postat

Fint Andreas! Ser ut som en väldigt enkel och "clean" sump. :)

Hur mycket låter returpumpen? Något sug i durson?

Postat
  • Författare

Hehe ja det skulle vara läckert :ler: Tack för berömmet Max.

Sumpen fungerar kanon, den är mycket tystare än jag trott. Den är faktiskt lika tyst som mitt förra akvarium med inbyggd sump. Det var ganska mycket resonansljud från pumpara förstadagen men nu är dom tysta. Durson sväljer nästan allt vatten, jag måste strypa pumpen lite annars så blir det häverteffekt i durson. Det är nog bara att borra ett större lufthål i locket skulle jag tro.

MVH/ Andreas K

Postat

snyggt Andreas! gillar helheten och utseende skarp, stilrent! och fixar du till ett snyggt rev av LS:en blir det ett 5 stjärnigt fisk hotell!!

• 2 månader senare...
Postat
  • Författare

Tackar grabbar. är väldigt nöjd med karet nu faktiskt. Nu står en Mandarin högst på önskelistan. den absolut vackraste fisken.

MVH/ Andreas

Postat
  • Författare

Tackar. det enda jag stör mig på nu är sjöborren som river allt hela tiden. varje morgon är det någon korall som har tippat.

MVH/ Andreas

Postat
Tackar. det enda jag stör mig på nu är sjöborren som river allt hela tiden. varje morgon är det någon korall som har tippat.

MVH/ Andreas

Känner igen det där. Min bor numera i sumpen.

• 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.