Gå till innehåll

Rocka på Hercules, (inte party) :-)


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Jo ska försöka hitta en till, men vet inte om jag skulle våga köpa en till som har varit i en butik som denna hade varit till. För det första så va akvariumet på tok för litet. Den hade "sten" botten vilket stressar upp rockan mera efter som att de behöver sin sand att gräva i. även så kan de få skador av grova bottnar på undersidan vilket kan leda till infektioner som är dödliga för rockor m.m. Sen frågade jag dom om rockan åt. Då svarade de att de matade den med artemia. Har även fört fån folk som köpt muränor där att de har rekomenderat artemia som mat.

Så ska jag köpa en så ska det nog vara från en butik som vet lite mera vad de har att göra med. Kanske trampar någon på tårna nu när jag säger dessa saker om denna butiken men så får det bli.

Säger inte att de är orsakerna till att rockan dog. Kan lika väl vara mitt fel. Skulle nog lagt någon timme till på att koppa in den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att din inkoppning varit för snabb, ibland kan det faktiskt vara tvärt om beroende på pH i transportvattnet.

Måste säga att jag tvivlar stark på att den ätit överhuvudtaget i butiken - tvivlar på att artemia skulle få en lymma ens det minsta intresserad....

dessa djur bör nog både fraktas med sand i påsen och vattnas i in "mörker" för att inte bli totalstressade

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

greger: tvivlar med ganska stakt på att den skulle ha ätit artemia.

Har även hört det med att jag inte skulle koppat in så länge pga att ph skulle ha sjunkt. Men hur vet man då när man ska koppa in och när man inte ska det? så man inte begår samma misstag igen.

moose: håller med tummarna på att jag hittar en igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...