Gå till innehåll

Tre veckor, inga alger?????


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt ingången sten, det finns rätt mycket röda kalkalger på den.

Det är mycket liv i den, 2-3cm stora borstmaskar, små räkor, lite frisimmande djur och något som ser ut som små ormstjärnor(1,5mm).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla bara upp borstmasken. Det finns ju en del elakingarsmiley15.gif... Tycker själv det är svårt att veta vilka som är bra el. dåliga- och de som blir dåliga när de växer lite. Har därför nolltolerans angående borstmask tills jag är "100 % säker".

Denna länk till tidigare trådtar uppliteom dem. https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forum_posts.asp?TID= 1014&KW=borstmask

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vågar nog inte riskera att dom börjar döda djuren i karet, finns det något djur som är bra om man vill ha bort dom?

Kommer ihåg när jag var i Grekland, jag såg en färgglad borstmask(20cm eller nått)på botten så jag plockade upp den med handen, efter ett tag svulnade handen upp och blev röd, svulnaden avtog efter fem timmar memn det va inte någon trevlig upplevelse, så amn ska nog vara försiktig med borstmaskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...