Gå till innehåll

Aquacare skummare


Rekommenderade inlägg

Jag har aldrig ägt en själv, men jag har sett många in action både i butiker och hemma hos folk privat och jag tycker det verkar vara rena skiten.Tex verkar otroligt lite luft verkar gå igenom i förhållande till angiven kapacitet och pris.

Varför den är "populär" i Sverige är ett mysterium för mig då ingen i Tyskland verkar köra med den skummaren, och det är ju ändå ett tyskt märke.

Om det finns en sak AquaCare är bra på och det är att göra reklam för sig själva.

Priset kan jag hålla med om men designen visar på fin kvalitet.

Hur menar du att designen visar på fin kvalitet? Den består ju av enbart standard-pvc-bitar. Ungefär som att bygga med lego. Bara att lägga en beställning från tex GF på alla bitarna så har du din alldeles egna AquaCare-skummare men till ett bra mycket lägre pris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom är bra och stabila och har ett kvalitetsläge som ligger en nivå högre än de flesta andra märken. Visst dom är inte lika effektiva som needwheel skummare men år andra sidan så är det grejor som håller.

Men det är ju upp till var och en att göra sina prioriteringar och värderingar.

Sen består skummaren av betydligt mer än standarddelar från GF. Visst den kostar en slant men den är billig om man jämför med en BK skummare.

Det är ialla fall en skummare jag kan rekomendera efter två års användande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det finns en sak AquaCare är bra på och det är att göra reklam för sig själva.

Mmm... men om vi drar parallelen med deras kalkreaktorer så är det ju bevisligen en del som kör med dom och tycker dom är riktigt bra. Nivågivare sägs ju vara snäppet bättre än AquaMedics crap-grejjer, och doserpumparna sägs ju också vara mindre sämst...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är många som kör med AquaCares skummare och kalkreaktorer i just sverige men det beror nog som sagt mer på marknadsföringen än bra produkter. Jag själv kör med deras kalkreaktor, visst den fungerar men bäst är den klart inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag köpt en kalkreaktor idag hade jag köpt en Schuran Jetstream istället för min AquaCare främst av två orsaker:

1. AquaCares granulat innehåller mycket skit (bindmedel?), det har blivit sämre de sista gångerna jag köpt nytt media. I Schuran skall du använda grovt korallgrus som inte innehåller allt detta olösliga skräp.

2. AquaCare förbrukar mycket CO2, Schuran har återvinning av CO2 så i praktiken går det åt betydligt mer CO2 i en AquaCare reaktor.

Det är möjligt att man kan byta granulat till något märke som är renare än AquaCares egna, men då löser det sig förmodligen långsammare med ännu högre CO2 förbrukning som följd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...