Dave Postat 31 mars 2007 Postat 31 mars 2007 Håller med stig, de kanske inte vet vad de pratar om? du måste sen inte ha sand, jag tycker själv att det ser snyggare ut, men mer jobb. Köp vanliga ocillaris eller percula, de som kostar runt 100 kr styck. Dave Citera
saltmarcus Postat 1 april 2007 Författare Postat 1 april 2007 okej. men dom jag såg i affären va gula med svarta sträck. dösöta tycker jag! Citera
Dave Postat 1 april 2007 Postat 1 april 2007 Ja clowner e Dösöta! Fråga efter vanlig clown bara, de ska förhoppningsvis kunna det... hehe.. Dave Citera
saltmarcus Postat 6 april 2007 Författare Postat 6 april 2007 tror ni att jag är redo att starta ett kar på 80 liter nu. läser på här på sg nästan varje dag. Citera
Drullputt Postat 6 april 2007 Postat 6 april 2007 Känner du själv att du har tillräckligt med kunskap och kulor för att dra igång så "go for it" Men det finns inga genvägar, kör du med halvrutten sten eller för lite sten, skippar osmosvatten eller för snålt med städpatrull så är det som att be om onödiga problem. Du bör heller inte sätta i några fiskar föräns tidigast om två månader efter uppstart för att bli av med nitrit och låta karet mogna en smula.Lycka till och håll oss uppdaterade med bilder !! Citera
saltmarcus Postat 7 april 2007 Författare Postat 7 april 2007 okej! jag tror jag har fyllt huvudet. men måste man ha osmosvatten?? Citera
pimo Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Osmosvatten är väl inget "måste" beroende på vad man har i sitt kranvatten.Men jag tycker iaf att det känns tryggt att veta att vattnet alltid är "rent". Citera
Draedon Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 jag anser att osmos är ett måste. det är dessutom ingen dyr pryl sett till hur mycket man lägger på annat i den här hobbyn.. hellre hängslen OCH skärp än inget alls! Citera
Dave Postat 7 april 2007 Postat 7 april 2007 Har du inte pengar till osmos så kör utan, kör kallt vatten bara, o värm upp med värmaren, annars kan det lossna metall från rören om du kör varmt/ljumet vatten. Många här på forumet som inte kör osmos. Bara för dig o bestämma dig!Dave Citera
saltmarcus Postat 8 april 2007 Författare Postat 8 april 2007 okej. men på flygfyren har jag sett en flaska med clownfiskar på bilden och det står: tar garanterat bort clor och smuts eller pengarna tillbacka!! Citera
jens karlskrona Postat 8 april 2007 Postat 8 april 2007 okej. men på flygfyren har jag sett en flaska med clownfiskar på bilden och det står: tar garanterat bort clor och smuts eller pengarna tillbacka!!Tycker du ska satsa på en osmos istället, blir nog billigare i längden än det där "mirakelmedlet" du sett, ett medel som: -"tar bort smuts" njääee... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.