Gå till innehåll

saltaffär i Karlstad??


krickolina74

Rekommenderade inlägg

discus.ms har en annons ute på blocket. Men han har lite kunskap om grejorna han säljer och en del dör efter ett par dagar, veckor. Säljer färgade anemoner, vilket är ett big NO NO... Så kolla djuren först bara. Billig. Dock lite svår o hitta, kolla hemsidan.

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åk till biltema som ligger precis beriv begvik, åk förbi biltema över en järnväg (tror jag) och vidare in på en smalare väg , ligger massa träd o så där, fälj sedan den vägen tills du kommer till ett industrihotell typ. där finns det en massa skyltar, leta efter en skylt där det står amazon med röda bokstäver. minns jag inte fel är det i ingång 12 eller 14 som du ska gå in i.

kan va ganska svårt att hitta faktiskt men det är bara att åka omkring bland husen så hittar du nog. :)

dock har jag hört från flera att man ska ta det han säger med en nypa salt och att han inte har koll på sina vattenvärden.

har själv inte handlat nåt av han så ja kan inte svara på hur bra fiskarna och korallerna är, men jag vet att han är väldigt dyr på salt och utrustning i alla fall.

EDIT. när du kör förbi biltema ska du följa en skylt där det står "zakrisdahl" (stavning?)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åk till biltema som ligger precis beriv begvik, åk förbi biltema över en järnväg (tror jag) och vidare in på en smalare väg , ligger massa träd o så där, fälj sedan den vägen tills du kommer till ett industrihotell typ. där finns det en massa skyltar, leta efter en skylt där det står amazon med röda bokstäver. minns jag inte fel är det i ingång 12 eller 14 som du ska gå in i.

kan va ganska svårt att hitta faktiskt men det är bara att åka omkring bland husen så hittar du nog. :)

dock har jag hört från flera att man ska ta det han säger med en nypa salt och att han inte har koll på sina vattenvärden.

har själv inte handlat nåt av han så ja kan inte svara på hur bra fiskarna och korallerna är, men jag vet att han är väldigt dyr på salt och utrustning i alla fall.

EDIT. när du kör förbi biltema ska du följa en skylt där det står "zakrisdahl" (stavning?)

... Wich brings me to my next point: Dont smoke crack!

he he, rolig vägbeskrivning! ;)

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit på Amazon i Karlstad ett par gånger och min åsikt är att killen verkar lite småflummig och inte har 100 koll på allt. Han har dock (enligt mig) riktigt schyssta priser på saltvattensfisk/djur.

Men kvaliten vet jag inte. Har inte själv köpt något, men efter att ha sett döda diskusar sitta döda och ruttnande bakom allehanda filter så får man sig ju en funderare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...