PatriksS Postat 28 mars 2007 Dela Postat 28 mars 2007 Finns det någon mindre fisk som kan tänka sig att konsumera amphipoder? Dessa har nu blivit alldeles för många i mitt kar och jag ser vissa poder knappra på en alg som är en av mina ögonstenar. Det kanske t o m finns någon korall som fångar sådan "levande föda"? Mycket tacksam för all hjälp, de har blivit en verklig plåga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Doris Postat 28 mars 2007 Dela Postat 28 mars 2007 Mandarinfisk äter ju amphipoder, Men en mandarin i ett 37l kar skulle ja ju inte satsa på Mvh Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 mars 2007 Dela Postat 28 mars 2007 Alla små gyltor och Pseudochromis bör fungera bra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 29 mars 2007 Dela Postat 29 mars 2007 Det fullständigt kokar av amphipods i mitt kar nu och så länge dom föder sig på mina skräpalger är jag nöjd. =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 29 mars 2007 Författare Dela Postat 29 mars 2007 Stort tack Magnus och Stig, skall kolla upp vad är gyltor och pseudochromis!Björn: hehe, jo, om de käkar på skräpalger så är allt frid och fröjd, men i mitt fall har de lite större utbud av "algkäk" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
chrilleus Postat 29 mars 2007 Dela Postat 29 mars 2007 Gylta = WrasseSpana in: http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=1378 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 29 mars 2007 Författare Dela Postat 29 mars 2007 Gylta = WrasseSpana in: http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=1378Mucho gracias, kollat in länken, och en "six line wrasse" framstår som ett bra val, särskilt med tanke på att den sägs konsumera plattmaskar. Nu återstår att ta reda på vem som säljer den fisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.