Gå till innehåll

L-Sten


-Johan-

Rekommenderade inlägg

90:- kan vara dyrt och 200:- kan vara billigt - det beror på vad som sitter på stenen och hur du tar hand om det!

Det finns oändligt många olika kvaliteter på levande sten. Bali, Fidji, Phillipine, aged, cured och så vidare.

Om man läser på nätet finns det hur många svar som helst.

Efter att ha läst mycket tror jag att jag kan summera råden så här.

Köp några böcker för där står svaren på alla frågor du missat att ställa eller ämna ett antal timmar på nätet om levande sten.

Köp sedan det mesta som "gammal " inkörd eller cirkulerad sten. 20- 30 % letar du sedan ut som ny importerad sten med max roliga djur på för högt pris och max innehåll med minst tio olika inköp!.

Du kan ju också göra som jag - köpa allt som nytt, ny stenoch gå runt med pincett minst två gånger i veckan i tre månader och plocka trådalger, injicera Aiptasia, leta Mantis - tömma skummaren varannan dag och så vidare.

Det är också skoj - man känner att man sköter sitt nya kar och blir vaksam på vattenvärden mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gabbi kompis, jag kommer och lämnar firrarna imorgon, hann inte idag.

Skulle byta tillvinterdäck och domkraften vek sig.... kaoset var ett faktum smiley2.gif.

Japp jag är riktigt het på ett salt nu (ska dock ta det lungt, läsa och lära..).

Tänkte bara snoka omkring och ställa lite frågorså du slipper ta alla smiley17.gif

Mvh johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...