Gå till innehåll

JohanP:s 620 liters system


JohanP

Rekommenderade inlägg

Det är ganska sällan numera som jag testar vattnet.

Jag tycker jag har så pass många indikatordjur så jag tittar på dem i stället. Nu i helgen tyckte jag att det inte vara samma lyster, drag och polyexpansion på en del koraller.

Tog ett kH-test, som visade 6,4 :smiley22:..........men visst..........det växer ju på bra :ler:

Ökade därför Ballingen och kör nu 120 ml/kanal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja, just det................jag ska köra upp det ca en kH också mer eller mindre direkt. Tack för påminnelsen.

Det är bara att fortsätta så kan "priset" ändras -boxing

Jo, jag tycker Zeo:n rullar på bra. Jag kan dock inte se någon direkt effekt av K-balance än...........men det kommer säkert så småningom. Just nu är det mycket fokus på att på olika sätt bekämpa röda håriga och gröna bubbliga alger. Har beställt två M.globus till för att snabba på i kriget.

Passa på att kör lite extra så du tex lyfter en kh enhet , o sen låter det rulla igen med den nya dosen. Var inom Anders i söndags.. Priset stog fast på 'den där' du vet..

Hur går det med zeon föresten ?

Mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, förutom att det är den korall som har i särklass bäst tillväxt så tycker jag mig även kunna se att den blå färgen blir intensivare, djupare och går längre ner på grenarna/in i korallens centrum. :)

Efter sommaren skall en fin fragg få flytta hem till dig igen.

Den acron som du hämtade här, den som stog i sanden här, sett någon zeo effekt på den ?

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
...............mitt problem som började i den här tråden https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=39267 har delvis fått en lösning. Som jag skriver i den tråden så köpte jag en Mespilia globus, mest för att jag var nyfiken på vad den kan uträtta.

Här ser ni ett litet bildbevis på ett av ställena där den dragit fram. Högerdelen på LS:en med den lilla Acrofraggen var innan sjöborren provat denna betesmark lika luden som vänstra delen.

Med andra ord, jag är mycket nöjd och ett par till av samma art är på gång.

Snyggt. En sån måste jag skaffa, lite effektivare än E mathaei som bara käkar kalkalger hos mig. Du har väl sett hur mitt kar ser ut Johan, hoppas att det inte är jag som "smittat" dig med de röda algerna..

Du beställer dem genom Kstad? Kostar ungefär?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Tackar, tackar........................jag skall som vanligt försöka uppdatera tråden lite oftare ;) men jag har ju en annan hobby också som tar liiiiiite tid nu på sommarhalvåret.

Nu låter jag det i princip bara puttra på och växa till sig för att till hösten dra på igen.

Fett Johan, riktigt härligt kar! Följer tråden från och med nu :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...