Gå till innehåll

använda vatten kylare ute i frigolit låda !


niki68

Rekommenderade inlägg

är inte bara att den låter,det kommer ganska mycket värme från blåset,i rummet blir över 32 grader på sommar.

för mig viktigast överflytta värme ute.Det behövs bara håll i vägen för slang,och frigolit låda om allt är ok och det fungera !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo men var just att du sa att den inte låter som fick folk att reagera :) Finns de som inte stör sig på ljud som låter upp mot 40dba medans andra blir galna bara dom hör något...

Är lite läskigt hur snabbt man blir van med högt ljud stängde av strömmen i lägenheten igår när jag skulle pilla lite med hemmet och tjejen viskade "va tyst det blev" så slog det mig hur mycket allt faktiskt låter....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nicola - du tänker rätt men det är viktigt att du fukttätar kring din kylare eftersom du har ganska känslig elektronik där. Du får nog bygga något stadigare. Bara frigolit kommer inte skydda från fukt är jag rädd. Du måste ha både ett luftintag och utblås i lådan. Viktigt är också att den inte står ute när det är risk för frost.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack,Lasse !

jag kommer inte köra den ute kan bli fuktig !.

jag tänker tejpa ett påse som tål värme runt om (grill - blåset) och vidare förläng med slang som tål värme (har sätt på bahaus) , luften från påse vidare ut inom slangen.

jag kommer köra den 3-4 månader, bara på sommar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...