Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Faror med saltvattensakvarium

Elsäkerhet, Giftiga djur, Olyckstillbud etc

1. Started by Benighted,

Om vi nu ska prata risker med våra kar så tror jag att bakteriella infektioner är underskattade som risk och fokus läggs väldigt mycket på gifter, tror det finns många fler människor som blivit sjuka av bakterier än av gifter, problemet är att det är svårare att peka ut vad det var som infekterade en och infektionen ofta inte syns förrän kanske dagen efter eller så och man kanske inte tänker på vad som infekterade det... Själv har jag flera gånger när jag handskats med speciellt levande sten med mycket vassa "kanter" fått ömmande infekterade sår som oftast kroppen klarat av att hantera utan större problem, men helt klart tog längre tid än om man hade stuckit sig på en syn…

• 1 svar
    • 2,6k visningar
  2. Hej. Efter en krasch och många månader så är jag nu igång igen och köpte min första nya fisk igår. Problemet är att jag glömde fråga butiken som ligger många mil från där jag bor vilken art av clownfisk jag köpte (skulle köpt ett par men han hade bara en) Tanken var att köpa en till ganska omgående hos min lokala handlare som har vanligt färgade ocellaris hemma. Då börjar jag fundera på om detta verkligen är en svart ocellaris? Är det inte det så vågar jag ju inte mixa eller? Så frågan följer.. Är detta en Amphiprion polymnus-saddleback eller en svart Amphiprion ocellaris ? Tacksam för svar. Mvh Richard

• 1 svar
    • 3,8k visningar
  3. Started by greger,

4. Started by Sillen,

En artikel som tar upp ett antal djur som vi kan stöta på i vår hobby, här är lite fakta som kan vara bra att ha! Väl värd att läsa!

• 0 svar
    • 2,6k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.