Nybörjarhörnan
Här kan nybörjarakvaristen fråga och förvänta sig svar anpassade för nybörjare
5 335 ämnen i detta forum
-
-
Ok, två riktiga nybörjarfrågor: 1. Vilken typ av termometer använder ni till karet och när ni blandar salt inför vattenbyte? Vanlig akvarietermometer, elektronisk från Clas Ohlsson eller något annat? 2. Många tycks ha koraller rätt högt upp i karet. Om ni gör ett större vattenbyte, hur gör man med korallerna? Flyttar ner dom eller tål de att vara i luften en stund?
-
- 1 svar
- 365 visningar
-
-
Jag ska köpa 65 kilos LS som ska vara "direkt " från ocean (efter hur många timmar/dagars resa).....och ska in i ett nystartade kar. jag har en akvarium 650l. har ni några tips angående rengöring av stenen och vilka test ska jag kontrollera och hur ofta?vad gäller vattenbyte?hur ofta ska man göra det ?har ni också några tips om hur kan man dekorera stenen? tack på förhand
-
- 0 svar
- 364 visningar
-
-
-
-
-
-
Skulle vilja ha hjälp att identifiera mina koraller
-
- 0 svar
- 359 visningar
-
-
-
-
Hej. Är det viktigt att även ha en doppvärmare i sumpen? Jag har ett Red Sea Reef 250 där jag endast har en doppvärmare - på 25 grader - monterad bredvid utloppsrören. Har läst att många brukar "gömma" värmaren där. Duger det eller är det bra att ha en i sumpen för att få en jämn värme?
-
-
- 3 svar
- 352 visningar
-
-
-
-
-
-
Jag fick inte med nån bruksanvisning och ja hitta inget på google om den, Nån som kan hjälpa mig med hur jag kan använda den bäst , och hur jag ställer in den ?
-
- 0 svar
- 347 visningar
-
-
-
Hej är det möjligtvis någon som har rotifer och phytonplankton att sälja eller vet nåt ställe man beställa har försökt få tag på Pär på mikromarine men telefonen verkar strula vet inte om han har det hemma mvh
-
- 0 svar
- 345 visningar
-
-
-
-
nån som vet vad den heter eller vad det är för nått?
-
- 1 svar
- 340 visningar
-
-
-
-
-