Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  1. Hej,Jag har läst mig till att man kan styra en kalciumreaktor baserat på GHL KH directors värden genom att GHL Profilux datorn ökar/sänker PH värdet i reaktorkammaren genom öppna/stänga CO2 ventilen. Då man med en GHL MAXI doser kan ställa in hastigheten på motorn och därigenom volymen per minut så undrar jag om det skulle gå att styra hur mycket ämnen man tillsätter istället för att öka potensen i det som tillsätts? Mao öka genomflödet men hålla samma styrka eller ha konstant flöde men öka mängden KH/liter? Anledningen till min fråga är att jag inte vill sänka PH för mycket då det riskerar att lösa upp alla media och göra det till välling.

• 0 svar
    • 842 visningar
  2. Started by Kimozabe,

Kan inte profilux och alla dess funktioner så tänkte höra om min idé verkar vettig. Jag har en 140 liters behållare att blanda till saltvatten i för vattenbyte. Tanken är att jag vill ha ett nästintill automatiskt vattenbyte (genom ett knapptryck och slänga ut slang till golvbrunnen utföra vattenbyte ) men det och mina frågor hur jag ställer in detta kommer längre fram då jag saknar lite givare. Men till min fråga nu: I behållaren har jag en RW4, den har jag ställt in på att gå 10 minuter 2ggr om dagen genom timer i profiluxen. Vid den dag/tid som jag slår i nytt salt i behållaren tänkte jag helt enkelt ha ett maintenances progr…

3. Hej. Jag har en GHL maxi 2 pumpar som jag använder till att mata in vatten till mina nitratfilter. Nyårsafton gick slangen i pump 1 sönder. Fick leta länge för å finna en ersättningsslang men fann tillslut en slang i en gammal IKS pump som passade i förhållande till längd och diameter. Den är inte exakt densamma som GHL's egna (lite kortare och större innediameter) Till saken hör att när jag kopplar in den och skall kalibrera pumpen på nytt får jag stora skillnader i vattenmängd ut. När pumpen vad ny gav kalibreringen en max på 298 ml/min - GHL's specifikationer säger maximal kapaxcitet 320 ml/min - när jag mäte…

• 0 svar
    • 647 visningar
  4. Started by PasiLu,

Någon som har en susning ifall en Robo-tank fungerar i EU? Verkar lite som att pilla på bilstereon och pilla fram det perfekta....

• 0 svar
    • 2,4k visningar
  5. Started by Kimozabe,

Har 2 nya och en beg powerbar. Håller på att uppdatera och plugga in allt. Tror denna fråga är löst eftersom jag programmerar i GCC så måste det vara så att allt ligger på GCC/Profilux och inte i grenuttagen? Finns där en reset-funktion i GCC för att reseta den beg powerbaren eller styrningarna ligger i mi profilux4 och inte i själva powerbaren? DENNA BEHÖVER JAG FORTFARANDE HJÄLP/SVAR PÅTillägg: Kan man inte döpa hela powerbars? Vet att jag kan döpa uttagen. Vad är skillnaden på ”Description” GCC och Profilux? FÖLJANDE ÄR LÖST. Kommer säkert följdfrågor på programmering av funktioner, tider etc Och hur ser jag vilken sen…

• 0 svar
    • 2,6k visningar
  6. Härunder kommer ett exempel på hur man kan programmera ett denitrifikationsfilter under inkörningsfasen. Man ställer ett konstant flöde på matarpumpen med hjälp av pumpen, ventil eller annan inställning. Gör en cyklisk timer. Jag valde här 60 sek på och 60 sek av. Dessa tider kan behövas ändras i det speciella fallet. Precis i starten och med en pump med högt flöde skall man kanske ha 15 sek på och 105 sek av. Det får man ha en känsla för Sedan går man till sin redoxelektrod. Här har jag valt -25 men det är därför att jag har lite speciella grejer med den elektroden. Men om man börjar med ett lågt flöde i starten så skall …

7. Started by Swann,

Har lagt lite tid att studera L-portarna för 0-10v kontroll och insåg att de använder pin 2-3 & 3-5 (har inte testat/verifierat 3-5) i en RJ-12. Som en gammal hoarder av kablar så vet jag att en RJ-11 (standard telefonkontakt med fyra pin) passar i en RJ-12 men att man då inte ansluter till pin 1 & 6 utan 2,3,4,5. Sagt och gjort, letade upp en gammal telefonkabel, anslöt till en L-port och tog fram multimetern, funkar perfekt, kan styra 0-10v via dess pin 1 & 2. Kul, kan nu återanvända gammalt telefonkablage (som jag insåg där finns alldeles för mycket av i ”bra att ha lådorna”) istället för att bli elektronikskrot. …

• 0 svar
    • 2,1k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.