Belysning
2 711 ämnen i detta forum
-
Är det någon här inne på forumet som vet en tysk eller svensk butik som säljer dessa Mh lampor? mvh Emil
-
- 18 svar
- 1,4k visningar
-
-
Vilken bottenyta skulle man kunna förvänta sig att en sådan här skulle täcka från en höjd på ca 80cm? http://www.rapidled.com/servlet/the-141/%28New%29-7-LED-PAR38/Detail
-
- 2 svar
- 679 visningar
-
-
-
Hej! Är det någon som har testat Zetlights 3600, har även kollat på 6500 men det är ju betydligt mer effekt i den andra,,,,har ett RSM 130 med sps och knappar,,,, //Ulf
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Fick precis hem en sådan Kör en Aquael nano-reef på 20liter, belysningen ska vara mer optimerad för en 30liters kub, som jag redan beställt sen tidigare. Montering busenkel som det bör vara när det är nano, medföljande handkontroll för funktioner känns kanske lite bräcklig men den gör sitt jobb. Kanonljus jämfört med Aquaels medföljande lysrör med inbyggda sladdar. Del olika ljuslägena fungerar bra, åskvädret känns lite mer som show men molnläget känns helt ok. Dock har den ingen somhelst timerkontroll dessvärre, men man får vad man betalar för, Jag hade innan kollat på en hel del olika varianter, t ex Razor, men priserna var rätt höga i förhållande vad hela nano-karet k…
-
- 0 svar
- 891 visningar
-
-
Hej är det någon som använder Belysning zetlight till sina saltkar? isåfall undrar jag om jag kunde få ta del av era inställningar av ljuset ? Eller om någon vet var man kan hämta lite färdiga inprovade inställningar som fungerar i ett blandkar LPS/SPS . Tack på förhand // Tomas
-
- 1 svar
- 713 visningar
- 1 follower
-
-
Upptäckte just att min framtida investering zt-6500 endast går upp till 70 cm längd för montering på karets kanter, givetvis är mitt kar 75cm. Någon som har en zt6500 och ser någon möjlighet till moddning för att få den att gå på ett 75cm kar? Vill helst slippa hänga den från taket. Storebror zt6600 är förutom dyrare också gränsfall på för kort akvarium, ah vilket dilemma.
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Tjenare! Jag har köpt en begagnad zetlight zt6600 men jag kan inte ställa in den på tider och ljusstyrka, alltså det går bra att ställa in allt som jag vill ha det och sen trycka på save. Men när jag sedan trycker på start för att starta mitt schema så går den till något annat schema eller lyser inte alls. Jag har även resetat hela rampen och tryckt på start och då startar något program som är alldeles för många ljustimmar och inte alls den färgkombination jag vill ha. Någon med tips ?
-
- 0 svar
- 555 visningar
-
-
Hej är det någon som kan hjälpa mig, hur man programmerar in ljus koder i Zetlight ZT6600 eller en länk, i manualen står ingenting om det.
-
- 1 svar
- 907 visningar
-
-
Hej! Är i behov att byta ut mina Zetlight som funkat toppen tills nu. Det jag funderar på är om Aqua Medic aquastar ger likvärdigt ljus? Mvh Thomas
-
- 1 svar
- 276 visningar
-
-
Hej. Finns ju en tråd här på guiden då trådskaparen jämför de båda. Vill ni bomba tråden med färska erfarenheter, ni som sitter på dem. Jag skall nämligen köpa en av dem närmaste dagarna. Effekt, kan vi skippa då uteffekt och kvaliten på ljuset inte är detsamma. Snarare kvalite, möjligheten till reservdelar i framtiden, inställningsmöjligheter, 7 olika led vs 6 vad gör sammansättningen i verkligheten? Tack så länge
-
- 0 svar
- 1,6k visningar
-