Gå till innehåll

Para ihop Clowner


papi

Rekommenderade inlägg

Jag har en Amphiprion perideraion som förmodligen är vuxen och skulle gärna ge den en partner. Kan även vuxna clowner byta kön? Ökar det chanserna att lyckas om jag köper till en mindre fisk? Gissar ett det är svårt att könsbestämma den här sorten.

För övrigt är han gul men ID stämmer väl?

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=13359&d=1175440485

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ger tråden en puff och ytterligare en clownfråga. Jag har två små Perkula som har börjat slåss de senaste dagarna. Den ena är nu dominant och tillåter inte den andra att simma omkring alls. Är detta normalt/övergående tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lustigt nu är rollerna omvända, den som fick stryk tidigare är nu dominant och jagar den andra. Låter i alla fall som om det är normalt då, tack Stig.

Min perideraion som har eget kar och ny partner bråkar i alla fall inte, ännu. Ofta sover de ihop men om det beror på att dom hamnat i nytt kar eller att det är rätt könsfördelning känns oklart...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En percula skall bli "stor" och hona medan den lille blir hane. Det är det de gör upp om. När det väl är bestämt blir de kompisar igen. Clowner byter normalt bara kön till hona.

Vet du Stig eller någon, om det är honan som då också är dominant/vinnaren?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...