Nizztos Postat 7 april 2007 Dela Postat 7 april 2007 Någon som vet var jag hittar slang och nipplar till osmos?Har monterat min osmos på väggg, men behöver då förlänga både inlopp och utlopp (slaskvattnet är nog ok som det är). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 april 2007 Dela Postat 10 april 2007 I vanliga fall passar 6 mm tryckluftsslang men de nipplarna går inte att använda för renvattnet. Osmos- och slaskvattenslangen kan man också förlänga en bit med vanlig luftslang. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Lyfter denna tråd igen. Jag har monterat min osmos i ett skåp i badrummet och upptäckte när jag var klar att slangen för invatten till osmosen nu är 10 centimeter för kort. Är det tryckluftsslang det heter?Vad ska jag leta efter för slang, vad kallas den för?Någon som har tips på var den finns att köpa? Gärna i Stockholm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Eftersom jag precis bytt avdelning på jobbet är jag osäker, men jag TROR att vi har den typen av slang på mitt jobb. (Får vi se hur det är med minnet gällande triviala ting )Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Netweaver Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Högtryckslang heter det hos oss i vår produktion (diskmaskiner) gjord för vatten finns i olika storlekar tror minsta är 4 eller 6 mm används i vårt fall för att dosera diskmedel vi har upp till 20mm det mindre slangarna ser ut som original slangarna dock är alla blå sen blir det svarta förstärkta slangar i det större dimensionerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Lyfter denna tråd igen. Jag har monterat min osmos i ett skåp i badrummet och upptäckte när jag var klar att slangen för invatten till osmosen nu är 10 centimeter för kort. Är det tryckluftsslang det heter?Vad ska jag leta efter för slang, vad kallas den för?Någon som har tips på var den finns att köpa? Gärna i Stockholm.hejpm:a mig diametern på slangen och längden så skickar jag det du behöver på posten till dig.Arbetar ju som robot tekniker och har en del sånt liggandes.mvh Peter.ps adressen kan vara bra med då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Trevligt, tackar och bockar. Jag får väll ta med mig en bunt koraller nästa gång jag är i Värmland som tack.Då kommer nästa fråga. Är det någon som vet diametern på "standard"-osmos-slang? Jag har inget skjutmått... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Det finns tyvärr både 6 mm och 1/4 tum = 6,25 mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Någon som kan mäta vad det är för diameter på slangarna till en AquaticNature - Antarctica osmos Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 Handlar du slangen själv kan du skära av en cm och ta med.Håller du dem ände mot ände ser du om det är skillnad. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Emanuel Postat 27 februari 2008 Dela Postat 27 februari 2008 På min AN Antartica med kiselfilter är det 4/6 mm slang överallt förutom på utgången från kiselfiltret där det sitter 6/8 mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jupiter Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 hejsanJacobtror det är 6mm som du skall ha. pm:a mig din adress så skickar jag dig några meter.mvh Peter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 februari 2008 Dela Postat 28 februari 2008 6 mm är ju det vanliga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Det finns på trädgårdsmarknader, till gardenas micro vattensystem.. tror jag köpte en rulle på 30 m för 40:- Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Det är inte tryckluftsslang. Det är 4/6 mm PE slang som i och för sig är garanterad för 6 bar.Jag använder den själv där det inte är trycksatt. Jag tycker den sitter litet sämre i kopplingarna än tryckluftsslang. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 För min del skulle det nog räcka med sugrör vid utloppet för osmosvattnet för det är inte direkt någon syndaflod.Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 4 mars 2008 Dela Postat 4 mars 2008 Tack så mycket för slangen Jupiter!Såhär blev det.Göm undan din osmos / blidka din andra hälft. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.